För ett par år sen bytte jag några halogen till Led, ingen var bra!

Idag köpte jag en på ClasO:
V-Light LED 4W=35w 170 lm warmwhite dimmable
Ra80 3000K gu10 30graders
BÄSTA jag sett! Mer ljus än mina halo 35w. Jämnare spridning både i kanter och i mitten.
Färgen är inte riktigt lika varm/gul som halo men nästan - men det blir i min smak snyggare med lite lite vitare i modernt hem.
Så jag rekommenderar denna "varmt" ;)
Har dock ej testat dimmring.
 
Johan Gunverth skrev:
"2700-3500 K" Hur skall de ha det? Varmvitt eller kallvitt eller är det lite slumpvist? :cool:
haha, jo det kan kanske bli lite som haver, till det priset........men visst gäller det att se upp. Vi får väl hoppas att LED teknologin endast är i sin linda, att det senare blir en uppstramning vad gäller färg och kvalitet.
 
JOW skrev:
Googlade och hittade den här sidan... lite intressant faktiskt.
Och den här för lampor.

Finns säkert bättre sidor som kanske hänvisar till nån standard eller så...
OK, då är det 2000 man skall leta efter till sovrummet, om kärleken skall bestå.....
 
Nä, 1850k... ;)
 
JOW skrev:
Nä, 1850k... ;)
How low can you go? :D
 
Johan Gunverth skrev:
How low can you go? :D

it depends on the age.............:p
 
Johan Gunverth skrev:
Philips. Rent, snyggt och 2700K på riktigt. Gäller MASTERLed i alla fall. :)
Vet du om man kan se dessa i butik någonstans i Stockholm?
 
Sailfast skrev:
Vet du om man kan se dessa i butik någonstans i Stockholm?
Ingen aning. Har knappt hittat dem i Göteborg. Brukar åka till grossisten och hämta. Bäst är väl att ringa Philips kundtjänst och fråga vem som har dem utställda. Det borde även ha de själva på sitt HK.
 
Johan Gunverth skrev:
Ingen aning. Har knappt hittat dem i Göteborg. Brukar åka till grossisten och hämta. Bäst är väl att ringa Philips kundtjänst och fråga vem som har dem utställda. Det borde även ha de själva på sitt HK.
Tack, men jag har redan ringt. De hänvisade till sina återförsäljare som finns på webbplatsen men kunde inte speca vilka som hade LED på lager. Ganska menlöst att åka runt i så fall.
 
Sailfast skrev:
Tack, men jag har redan ringt. De hänvisade till sina återförsäljare som finns på webbplatsen men kunde inte speca vilka som hade LED på lager. Ganska menlöst att åka runt i så fall.
Det var ju lite dålig kundservice. Alternativ vill de inte/har inte tid att prata konsumenter.som jag förstår det är inte MASTER-sortimentet för detaljhandeln. Det skall säljas genom installatörer. Åker jag till Hornbach heter allt "MyXxxxxx...". På Selga finns bara MASTERxxxx i hyllorna.
 
Köpte dessa till alla fasadarmaturer 2011. Idag slocknade den första, Philips Master 💪
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
L led-zep skrev:
Köpte dessa till alla fasadarmaturer 2011. Idag slocknade den första, Philips Master 💪
…och det har hänt mycket med LED-ljuskällor sedan dess. 13 år, det är nästan så att de uppfyller sitt påstående att de håller 50.000 timmar. 😄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.