Håller på att renovera ett rum i gäststugan och skulle gärna få bort den här upphöjnaden i golvet. Gissar på att det stått en kamin här förr... Huset är gammalt och jag kan inget om nåt när det kommer till det här arbetet. Hur ska jag gå tillväga för att ta bort det här och på så vis få mer golvyta i rummet? Nåt särskilt att tänka på?

Av ren kuriosa skulle jag gärna veta varför den här delen av huset är murad medan resten är av trä. Vilken funktion har det fyllt?

Vore det okej att lägga ett sånt vinylgolv direkt på betongen i golvet här sen?

En röd gäststuga med murad basunderdel, omgiven av grönska och en vit gungsoffa i trädgården, bredvid ligger en grå skottkärra på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betongupphöjning i hörn av rum med tre kettlebells, en förlängningssladd och några verktyg placerade på betongen. Äldre väggar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Oftast hade man väl djur vid den murade delen av ladugården... fukt och utgifter från djuren kan gå hårt åt trä.

Angående betongen så är det väl bara att bila bort den.

Knacka först med ett spett/slägga/korp innan du hyr/köper/lånar en bilningsmaskin ibland är gammal oarmerad betong förvånansvärt lätt att ta bort.

/ATW
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.