Hej,
Jag är på jakt efter en fuktmätare för krypgrunden och vinden. Jag har en Airthings inomhus och jag tycker upplägget med att datan loggas i telefonen är smidigt.
Har ni tips på någon prisvärd produkt för att logga fukt i mer utsatta utrymmen som krypgrund och vind?

Tacksam för svar
Mvh
 
C
D Discomannen skrev:
Hej,
Jag är på jakt efter en fuktmätare för krypgrunden och vinden. Jag har en Airthings inomhus och jag tycker upplägget med att datan loggas i telefonen är smidigt.
Har ni tips på någon prisvärd produkt för att logga fukt i mer utsatta utrymmen som krypgrund och vind?

Tacksam för svar
Mvh
Har du någon hubb för mottagande av data från sensorer i dagsläget? Isåfall köp en enhet som är kompatibel med hubben.

Om inte så har Aqara en enhet för att mäta luftfuktighet och temperatur som kostar runt 200 kronor. Deras T1-modell har enligt specifikationen ca 2 års batteritid. Behöver då kompletteras med en hubb/mottagare.
 
  • Gilla
Discoman
  • Laddar…
D Discomannen skrev:
Hej,
Jag är på jakt efter en fuktmätare för krypgrunden och vinden. Jag har en Airthings inomhus och jag tycker upplägget med att datan loggas i telefonen är smidigt.
Har ni tips på någon prisvärd produkt för att logga fukt i mer utsatta utrymmen som krypgrund och vind?

Tacksam för svar
Mvh
Har 12 st Aqara i vårt hem. De funkar bra och ska ge noggranna mätningar. Har 2 på vinden och en i krypgrunden och resten inne.
 
  • Gilla
Discoman
  • Laddar…
Det tråkiga är att man måste ner och byta batterier med jämna mellan rum.

Finns det inga strömstyrda? Har inga problem att dra kabel och fixa lite uttag, bara jag slipper vara där nere för ofta pga spindlar, vilket jag ogillar starkt :)
 
  • Gilla
KaLnAk
  • Laddar…
C
Angående batteriets kapacitet i medelvärde på två år. Man bör ju titta till grunden iallafall årligen så man kan ju se det som en ”obligatorisk” kontroll av krypgrunden när man behöver gå ner och byta batterierna. Då kan man samtidigt inspektera och eventuellt rengöra den.
 
Hej

Ville ha ”guten ordnung” på hygrometerdata & grafik på PCn så det blev TFA Dostman (3 fjärrgivare RF/temp + logger) för 1400:- hos LFS. Kört 5 månader, busenkelt, helnöjd.
https://www.lfs-web.se/produkt/tfa-klimatlogger-hygrometer/
Amazonen kan va ett snålalt. om du står ut med tysk manual.

Med vänlig hälsning, Skoxberra
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.