Hej!
Som sagt ett nybyggt hus där största slingan i garaget är trasig, entreprenören vill sätta in en fläkt som kompensation. Jag vill ha fungerande golvvärme, finns firmor som felsöker med kameror och bilar på exakt plats, men dom tycker det blir för dyrt verkar det som.
Garaget på 72m2 är isolerat för att kunna byggas om till rum i framtiden.

På slutbesiktningen upptäcktes ej detta, entreprenören erkände felet efter jag fått nycklarna 🤣
På slutbesiktningen upptäcktes ca 20 st mindre fel, bland annat yttre takpannor som ej är spikade/skruvade.
Entreprenören har åtgärdat ca hälften av felen som besiktningsmannen upptäckte.
Jag upptäckte ytterligare ca 10 mindre fel plus trasiga slingan.
besiktningsmannen säger håll inne med 50000kr för 20 mindre fel och golvvärmen, vilket jag tycker låter lite. Slutfakturan är på 132 tusen.
Det har gått tre veckor och entreprenören har visat noll intresse av att åtgärda alla felanmälningar.
Dom har dock falskt signerat att takpannorna är spikade fast dom ej är det, bland annat.
Är det en jurist som ska avgöra hur mycket jag ska hålla inne med eller kan jag själv räkna ut en rimlig summa, exempelvis 70-80 tusen.
Kanske en överbesiktning, särskild besiktning eller ombesiktning bör utföras?
Tack!
 
Skulle inte betala en spänn innan det är åtgärdat. Varför i helvete skulle du vilja ha en fläkt ståendes och brumma när du har lagt en massa pengar på golvvärme?
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
H
Har ni hittat 20 stycken synliga fel.

Undra hur många dolda fel det finns då?

Håll inne med allt i pengar som bara går innan du betalar mera.
 
Ta dit en firma och be om kostnadsförslag på åtgärderna, meddela entreprenören att den summan kommer du hålla inne med tills det endera är korrekt åtgärdat inom x veckor eller så använder du dom pengarna at ta in en yttre firma för att ställa tillrätta.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.