Hej!
Har undersökt lite mera och det lutar åt en HQ.
315 men insåg att den ej hade samma ip klassning som 415x eller som 305. Lite synd att de ej verkar ha uppdaterat 315.
415x & 305 IPX5
315 IPX4
 
R
T Trijicon skrev:
Hej!
Har undersökt lite mera och det lutar åt en HQ.
315 men insåg att den ej hade samma ip klassning som 415x eller som 305. Lite synd att de ej verkar ha uppdaterat 315.
415x & 305 IPX5
315 IPX4
Det tror jag inte spelar så stor roll i praktiken. Vattenskadade automowers vet jag inte om jag någonsin hört om och då verkar de generellt ha varit klassade enligt IPX4. Min 420 är det.

Det var inte ens något jag reflekterade över när jag köpte min.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vissa (nya) modeller har ett nytt underrede som kan spolas av med vattenslang.
Personligen inget som vi har använt, utan en fuktad diskborste duger bra vid vinteravställning.
Övrig tid blåser vi bara rent från gräs med tryckluft.
 
T Trijicon skrev:
Hej!
Jag står och ska köpa en robotgräsklippare som klarar strax över 800kvm2 gräs.
Valet står mellan:
Worx Landroid l1000 wr147e.1 med ACS.
Husqvarna Automower 415X
Det är stor prisskillnad på de men Worx känns gedigen speciellt med ACS och att den har kantklippning.
Tips mottages.
jag är inne på säsong nummer 2 med worx och hur gärna jag än vill så kan jag inte rekommendera den.

Trots att jag lagt om slingan på flera ställen (säkert 10-15) gånger så fastnar den konstant.
Följden av detta är också att kantklippningsfunktionen blir helt onödig då han inte kan klippa kanterna då jag som sagt behövt flytta slingan. så nu har jag en klippare med ganska dålig klippsdiameter och som jag minst 1 gång per dag måste gå och hämta.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
En Worx som vaggande har stannat längs ytterkanten.
 
R RoAd skrev:
Det tror jag inte spelar så stor roll i praktiken. Vattenskadade automowers vet jag inte om jag någonsin hört om och då verkar de generellt ha varit klassade enligt IPX4. Min 420 är det.

Det var inte ens något jag reflekterade över när jag köpte min.
Nej det funkar i praktiken med IPX4 men man vill såklart ha IPX5 om det är möjligt. 315 kanske är utgående modell.
 
R
T Trijicon skrev:
Nej det funkar i praktiken med IPX4 men man vill såklart ha IPX5 om det är möjligt. 315 kanske är utgående modell.
Ja det är klart att bättre är bättre, men jag menar att man inte bör strunta i ett köp baserat på det om den i övrigt skulle passa bra.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Nu är 415X beställd hoppas de nya har schyssta kretskort.
 
Hej!

Jag kapar denna tråd med frågan om laddstationen till en Gardena R100Li (2016) kan användas som laddstation till en Automower 310? Borde ju vara samma tycker jag med tanke på att maskinerna är näst intill identiska under huven.

Ang Gardena Sileno Life-maskinerna så är min erfarenhet att deras metod för krockigenkänning (hjulmotorerna som känner av) är trubbigare än Husqvarnas dito (krocksensorer). Min mammas Sileno Life 1000 hamnar alltid i ”slir-läge” (dvs står och slirar när den försöker köra vidare när den kör in i altanen som är omgärdad av platt marksten istället för att vända och gå vidare med livet). Löses genom att bygga en ö, men det är ju jobbigt och det problemet hade vi inte med hennes gamla Gardena R70Li som hade samma krocksensorer som Husqvarna. Annars är Gardena Sileno life helt fantastisk.
 
Hej, jag tror att Sileno saknar en av sllngorna I plattan mot 310/315. Så det blir ju inte klockrent tyvärr!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.