Har några bilder. Vi har inte byggt den själv så vet inte hur rännan under ser ut undee golvet. Verkar iallafall styra ner vatten i ett rör och ner i yttre ränna vilket antagligen beror på att det är brant bakom bastun. Fråga om något är otydligt
 
  • Trägolv i bastu med mörk ränna i mitten som styr ner vatten, öppna dörrar i trä och väggar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvet i en bastu med träpanel och en långsmal ränna mellan golvplankorna som leder ned vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bastugolv och träväggar, med mögelmärken vid golvlisten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ränna i marken i gräset som leder in under ett hus, troligen för att styra bort vatten från en grund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mariahed22 skrev:
Har några bilder. Vi har inte byggt den själv så vet inte hur rännan under ser ut undee golvet. Verkar iallafall styra ner vatten i ett rör och ner i yttre ränna vilket antagligen beror på att det är brant bakom bastun. Fråga om något är otydlig
Sista bilden, försökte fota in mot utloppet
 
  • Närbild av insidan på ett rör i ett byggprojekt, som visar rörutloppet och omgivande material av trä och metall tillsammans med hö och skräp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Tack så jättemycket,om det är fler som läser detta inlägg och har en liknande lösning så lägg ut bilder på eran lösning 😀
 
J
Lärk-brädor med 2 mm mellanrum. Skulle valt 3 mm idag. Säkert ok men ”känns” fel med tryckta golvbrädor. Skulle idag gjort motsvarande i omklädningsrummet , där jag inte har mellanrum, dvs kan inte spola ur. Finns beskrivet i forumet.
 
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
J JRMKJRM skrev:
Lärk-brädor med 2 mm mellanrum. Skulle valt 3 mm idag. Säkert ok men ”känns” fel med tryckta golvbrädor. Skulle idag gjort motsvarande i omklädningsrummet , där jag inte har mellanrum, dvs kan inte spola ur. Finns beskrivet i forumet.
Vet inte om du tolkade mina bilder som "tryckta golvbrädor". Vill bara säga att så inte är fallet, spåntat golvt. Golvet är precis rengjort med linolja/bikarbonat och linoljebehandlat. Provar det efter att ha fått bort en smutsig träolja av något slag
 
  • Gilla
JRMKJRM och 1 till
  • Laddar…
M Mariahed22 skrev:
Vet inte om du tolkade mina bilder som "tryckta golvbrädor". Vill bara säga att så inte är fallet, spåntat golvt. Golvet är precis rengjort med linolja/bikarbonat och linoljebehandlat. Provar det efter att ha fått bort en smutsig träolja av något slag
Nejdå ingen fara 😀

Jag är ute efter själva dikes versionen, ska bygga en bastu i framtiden och ska endast dra ut kallvatten och värma vatten med kaminen.

Är inte inne på bara springor i golvet för att vattnet ska sipra ner under bastun utan vill leda bort vattnet via rör till en typ stenkista eller dike sådärav min önskan att få se bilder hur andra har löst problemet 🙂
 
  • Gilla
Mariahed22
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.