Hej
Jag har gjutit ett betongdäck runt vår pool, nu undrar jag om någon i gruppen har förslag på vad det skall behandlas med?
 
  • Nyligen gjutet betongdäck runt en pool med solstolar och skogsbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nitor klinkerolja finns det de som rekommenderar.
 
  • Gilla
Rockaren
  • Laddar…
Tyvärr inget svar på din fråga men gud vad snyggt! Har funderat på att också ha betongdäck, hur har du löst det om du skulle behöva komma åt slangar osv?
 
12Adde 12Adde skrev:
Tyvärr inget svar på din fråga men gud vad snyggt! Har funderat på att också ha betongdäck, hur har du löst det om du skulle behöva komma åt slangar osv?
det går inte, vi kommer köra poolen på isfritt hela vintern.
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Den behöver inte behandlas egentligen men kanske betongsealer (Betsil)... Vi hade bara betong runt vår pool också under några år men det krävdes att man går med högtrycken lite nu och då för det växer fast alger (röda) och det blev lite flammigt på en del platser där det plaskades mest men vi har saltvatten så det kanske gör lite skillnad...

Lade klinker runt hela alltihop för tre år sedan och det har fungerar mycket bättre.
 
  • Gilla
Rockaren
  • Laddar…
R Rockaren skrev:
Hej
Jag har gjutit ett betongdäck runt vår pool, nu undrar jag om någon i gruppen har förslag på vad det skall behandlas med?
Hej,

Superfint. Hur har ni gjutning över poolkanten? Hur tjockt lager blev det med betong?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.