H Harald Blåtumme skrev:
Biltema har ett bra lim BT bond rapid, ungefär som PL400 som föreslogs. Har använt det med mycket bra resultat för att limma fast backspeglar på bilen där originallimmet släppt, hållit i många år och i en extremt utsatt miljö av fukt, kraftig kyla och värme. Limmet ger en smula flexibel men superstark fog vilket jag tror är nyckeln om du ska få till det i din frys, tror inte på epoxi eftersom det tillåter noll fogrörelse och det finns risk att det spricker av temperaturväxlingarna.

Sedan tycker jag det är otroligt sorgligt att det är så dålig kvalitet på frysen du köpt, att man inte ens lyckas få plasten på insidan att hålla ihop är inget mindre än skandalöst.
Tack! Ja, det är trist med sådana konstruktionsfel. I Samsung-communityt jag länkade till var det faktiskt några som hade fått ersättning eller en utbytesprodukt. Tyvärr ignorerade jag felet istället för att kräva min rätt 😢

BT bond rapid verkar bra, förstår din tanke med flexibiltet i fogen.
Segstarkt behöver det vara!

Har du förresten någon idé om vad jag kan använda som "konsol"?
Snickra till en trälist?
 
Ja eller om du kan hitta någon lämplig plastskena av något slag. Tex finns ju billiga kabelkanaler på Jula och andra ställen, enkla men stadiga PVC-lister i olika dimensioner som man säkert kan bygga till något vettigt av. Biltema Multibond BT Rapid finns i diverse färger, även vitt.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Ja eller om du kan hitta någon lämplig plastskena av något slag. Tex finns ju billiga kabelkanaler på Jula och andra ställen, enkla men stadiga PVC-lister i olika dimensioner som man säkert kan bygga till något vettigt av. Biltema Multibond BT Rapid finns i diverse färger, även vitt.
Bra tips att kolla efter färdig plastskena eller list! 👍Tack!
 
N Niq skrev:
@Isakare som jobbar i frysrum kanske har en bra idé
Nja, det där såg knepigt ut så inte ens jag har nån bra ide hur man ska få ihop det.
 
Fylla med lite fogskum och sen polyester ovanpå?

Ser ju ut som att det saknas lite av plasten, och då räcker det ju inte bara att limma..
 
Isakare Isakare skrev:
Nja, det där såg knepigt ut så inte ens jag har nån bra ide hur man ska få ihop det.
Tack för svaret.
Du kanske vet om jag kan skruva i sidoväggen? Om jag skulle vilja skruva fast en list?
Sitter det någon sorts kylelement där? Eller är det bara isolering?
 
Violina Violina skrev:
Fylla med lite fogskum och sen polyester ovanpå?

Ser ju ut som att det saknas lite av plasten, och då räcker det ju inte bara att limma..
Helt riktigt! Isoleringen har smulats loss så det behövs definitvt både fyllning och täckning.
Fogskum förstår jag. Men polyester är för mig ett tygmaterial 🫣
Har du namn på eller länk till någon bra polyester för frysar?
 
A ajonoh skrev:
Helt riktigt! Isoleringen har smulats loss så det behövs definitvt både fyllning och täckning.
Fogskum förstår jag. Men polyester är för mig ett tygmaterial 🫣
Har du namn på eller länk till någon bra polyester för frysar?
det är så många åtgärder som behövs för att få detta någorlunda med giftiga kemikalier att det är läge att omvärdera viktigheten med ärtor
 
A ajonoh skrev:
Helt riktigt! Isoleringen har smulats loss så det behövs definitvt både fyllning och täckning.
Fogskum förstår jag. Men polyester är för mig ett tygmaterial 🫣
Har du namn på eller länk till någon bra polyester för frysar?
Nä.. sån här polyester (fast i mindre förpackning)
En burk polyesterharts från Biltema med en vikt på 1 kg och priset 159 kr, visad på en produktwebbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bildar en hård hinna över sen
 
returen returen skrev:
det är så många åtgärder som behövs för att få detta någorlunda med giftiga kemikalier att det är läge att omvärdera viktigheten med ärtor
Hehe, det är sant! Finns ju konserver 😉
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Nä.. sån här polyester (fast i mindre förpackning)
[bild]
Bildar en hård hinna över sen
Tack så mycket för svar. Som ett skyddande lager. Bra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.