Vad är skillnaden på alla olika modeller av chromecast? Apple tv blir ju gamla och inte fungerar längre för dom just blivit för gamla. Är det samma med chromecast?
 
Idag finns det väl bara två chromecast på marknaden om du köper en ny? Den dyrare har stöd för 4K, den andra inte. Jag bytte från en gammal apple tv till den billigare chromecasten i julas. Väldigt nöjd, har svårt att motivera prisskillnaden till en ny apple tv.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
T Toddep skrev:
Apple tv blir ju gamla och inte fungerar längre för dom just blivit för gamla. Är det samma med chromecast?
Jag tror det var någon gång i höstas som TV4 gick ut med att deras app inte längre skulle stödja den första modellen av chromecast.
 
Att jämföra en ren cromecast med en appletv blir ju lite fel om man kollar till pris.
Säljs de rena chromecast fortfarande? Annars är ju GoogleTV det som går att jämföra med en AppleTV och de är ju relativt nya och borde ha stöd något år till iaf.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Att jämföra en ren cromecast med en appletv blir ju lite fel om man kollar till pris.
Säljs de rena chromecast fortfarande? Annars är ju GoogleTV det som går att jämföra med en AppleTV och de är ju relativt nya och borde ha stöd något år till iaf.
Även de gamla Chromecast fungerar fortfarande. Som ovan sas det är gen 1 Chromecast inte längre stöds av TV4, men gen 2 kom 2015 så de går ganska lång livstid ändå.
 
Vi har en Plejd (CTR-01) som vi använder som styrning av mekanisk frånluft i fritidhuset. Kanaler från kök och badrum. Går det att skapa ett scenario där den forcerar och ökar effekten under en viss tid. Tanken var att skapa ett scenario för dusch som kör i 30 min på ökad effekt.
 
Totte_S
N NoreTor skrev:
Vi har en Plejd (CTR-01) som vi använder som styrning av mekanisk frånluft i fritidhuset. Kanaler från kök och badrum. Går det att skapa ett scenario där den forcerar och ökar effekten under en viss tid. Tanken var att skapa ett scenario för dusch som kör i 30 min på ökad effekt.
Bortsett från att du nog svarat i en tråd och inte startat en ny tråd, så blir det svårt att göra det du vill om jag förstår dig rätt. En ctr-01 växlar bara till eller från, så att öka effekt på en befintlig fläkt går inte så enkelt. Däremot så har den timerfunktion som du kan använda för att starta en fläkt som går en viss tid.
 
  • Gilla
NoreTor
  • Laddar…
Attan
Totte_S Totte_S skrev:
Bortsett från att du nog svarat i en tråd och inte startat en ny tråd, så blir det svårt att göra det du vill om jag förstår dig rätt. En ctr-01 växlar bara till eller från, så att öka effekt på en befintlig fläkt går inte så enkelt. Däremot så har den timerfunktion som du kan använda för att starta en fläkt som går en viss tid.
attans, trodde jag var i Plejdtråden 🤥
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.