Jag har under många år kört larmstyrning och dörrpassage via Vanderbilt SPC 5300, Dörrcentral A210 samt kortläsare PP500EM, vilket fungerar mycket bra. Nu blev jag nyfiken på nya (snyggare) läsare och läste att Cidron ska fungerar rakt av via Wiegand.

Jag har köpt några begagnade Cidron-kortläsare men misstänker att dessa inte är konfiguerade för Wiegand. När jag läser manulen till dem så finns det vertyg samt programmeringskort till just dessa kortläsare, som är mjukvarubaserade. Är det någon som kan hjälpa mig framåt och kan mer om dessa läsare?
 
Cidron läsare kräver först ett Auth kort innan man kan visa programmerings kort.
Dvs detta blir förmodligen svårt att lösa om inte den du köpt den av har tillgång till Auth kortet för specifik läsare.
 
Jo jag läste om det men det stod också att man kan programmera dem med seriell uppkoppling mot datorn.
 
Vilket system hade läsarna varit kopplade emot?
Wiegand var vanligast förr så är de begagnade så borde de vara i Wiegand läge.
OSDP är vanligare nu.
 
Jag har ställt frågan men inte fått svar. Jag får ingen reaktion i centralen och knappbelysningen lyser när jag trycker. Vad jag läst mig till så styrs den med egen ingång i Wiegand-läge.
 
S
Vr40 eller vr50 läsare är väl rätt snygga? Framförallt vr50 kanske :)
 
Cidron läsarna kan vara väldigt kinkiga med sabotagekontakten, måste vara helt plant. Kan kännas lite plastiga och billigt. Med programeringskort kan du ställa in värmeelement, färger och diverse annat. En VR40 känns som en mer rejäl kortläsare med stadigare ram, har dock inte jobbat så mycket med dessa.
Jag skulle hellre ha en VR40 än en Cidron.
 
Redigerat:
B Bagar´n skrev:
Cidron läsarna kan vara väldigt kinkiga med sabotagekontakten, måste vara helt plant. Kan kännas lite plastiga och billigt. Med programeringskort kan du ställa in värmeelement, färger och diverse annat. En VR40 känns som en mer rejäl kortläsare med stadigare ram, har dock inte jobbat så mycket med dessa.
Jag skulle hellre ha en VR40 än en Cidron.
Kan jag via programvaran programmera dem utan Auth-kort? Han jag köpte dem av begagnat har inte kortet kvar. Går det att köra reset på läsarna utan kortet eller är de helt värdelösa?
 
Det finns återställningskort,men tror bara det behövs om dom har kört krypterat. Går att programmera om läsaren direkt från programmet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.