Någon som kan dela med sig av erfarenheter kring garagebygge?

Vi funderar som sagt enligt tidigare på att bygga nytt och undersöker för närvarande kostnadsbilder för att samla på oss så mycket kunskaper som möjligt innan vi går vidare med husleverantörer.
Vad jag har förstått varierar prisbilden stort beroende på utförande och standard (ganska naturligt). Allt från
12 000 kr/kvm för boyta till 20 000 kr/kvm boyta. En del räknar byggnadsyta och del boyta?
Jag avser även bara själva kostnaden för huset inkl grund på totalentreprenad alt delad entreprenad.
Inser att det inte går att ta med tomt etc...

Men vad gäller egentligen för garage? Vad kostar det att bygga? T e x Trivselhus?
Vi vill ha ett garage på 50 kvm i samma stil som huset. Putsad fasad, takpannor etc...
Är det skillnad på kvm pris för garage gentemot huset etc...?
 
Anlitar du snickare får du nog räkna med minst 300 000 kr

Jag byggde ett varmgarage på 35m2 2005 och det kostade mig cirka 40 000 kr med egen skog. Du kan nog klara dig på runt 100 000-150 000 kr om du gör allt själv. Har du tid så rekommenderar jag att du gör det själv för att slippa byggfusk.

(Har fått mitt garage värderat till 250 000 kr)
 
Måste fråga, är det garage du visar bild på i fuktproblemtråden som fått värderat till 250000:- ??
 
FredrikR skrev:
Måste fråga, är det garage du visar bild på i fuktproblemtråden som fått värderat till 250000:- ??
Ja det stämmer, blev själv väldigt förvånad.

Grannen byggde samtidigt som jag ett vedskjul med pannrum ungefär samma storlek och det kostade 250 000:- med snickare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.