Hej
Låt säga att jag behöver göra en koppling inuti en apparatdosa mellan en strömbrytare och en Wago, på bara typ 2-3 centimeter.

Vilken enledare är rätt att använda då? Om jag skalar av en EKK och klipper av en ledare på några centimeter. Är den godkänd att använda?
Eller skiljer det sig något från låt säga en FK? Eller är det exakt samma sak.

Om båda nu är låt säga 1,5mm
 
Det går bra, men enkardelliga, EQ/EK,blir ju lite tyngre att jobba med än fåkardeliga typ FQ/FK
 
  • Gilla
naikon
  • Laddar…
E elmont skrev:
Det går bra, men enkardelliga, EQ/EK,blir ju lite tyngre att jobba med än fåkardeliga typ FQ/FK
Alright tack!
Yes, känns bara lite onödigt att köpa typ 20m blå och brun FK för att bara använda någon centimeter, då jag använder det så sällan
 
N naikon skrev:
Alright tack!
Yes, känns bara lite onödigt att köpa typ 20m blå och brun FK för att bara använda någon centimeter, då jag använder det så sällan
Ja det blir ju lite pengar upplåsta en 20m ring på Jula ligger på ca en hundring, men det kanske är din livsförbrukning?
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
E elmont skrev:
Ja det blir ju lite pengar upplåsta en 20m ring på Jula ligger på ca en hundring, men det kanske är din livsförbrukning?
Den blir inte dålig av att ligga i 30 år då? 😁 Ja en hundralapp är inte hela världen... Kändes lite slöseri bara
 
Nej den tål att lagras under mycket lång tid +100 år är inte någon utopi👍
 
Totte_S
Skulle nog våga påstå att det är så de allra flesta elektriker gör - har man en stump EK så tar man den, har man en stump FK så tar man den…
 
  • Gilla
naikon
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Skulle nog våga påstå att det är så de allra flesta elektriker gör - har man en stump EK så tar man den, har man en stump FK så tar man den…
Ajdå, trodde att de tog en stump FK men fakturerade kunden hela rullen....🤓
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.