M
MathiasS MathiasS skrev:
Vid NATO mötet kallade han tydligen sin viceprecident för "Trump" och Zelenzskyj för "Putin". Känns som att det är dags för nästa generation att ta över.
Så det är Hunter Biden for president som gäller nu?
 
  • Haha
  • Wow
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Vid NATO mötet kallade han tydligen sin viceprecident för "Trump" och Zelenzskyj för "Putin". Känns som att det är dags för nästa generation att ta över.
Va, vilka arvtagare till Putin och Zelenskij finns det? 🤣
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Vid NATO mötet kallade han tydligen sin viceprecident för "Trump" och Zelenzskyj för "Putin". Känns som att det är dags för nästa generation att ta över.
Gärna näst-nästa…
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
B b8q skrev:
Gärna näst-nästa…
Ja verkligen.
 
En pojke ber sin pappa om en iPhone, pappan säger nej. Pojken nämner "Karin" och pappan frågar vem det är. Pojken svarar "din älskare", pappan ger med sig och frågar om färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
När Lasse Granqvist, bärandes en välfylld påse från Systemet, intervjuar Tommy Svensson....
Två män går sida vid sida; en man håller en mikrofon och intervjuar den andra som bär en sportväska och en jacka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
Tiderna förändras ...

Man tänker också på sånt när man kollar äldre filmer, det röks precis tamigfa** överallt.
Så var det när jag var liten/ung, men glömmer för det mesta bort.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Om du vill tillbaka till tiden när alla rökte är det bara att resa till Beijing. Det är inte smog i luften utan bara cigarettrök.
 
Mikael_L
S sjoelund skrev:
Om du vill tillbaka till tiden när alla rökte är det bara att resa till Beijing. Det är inte smog i luften utan bara cigarettrök.
Jag saknar det inte ... ;) Bara glömmer bort ibland hur det var.

När man skulle sälja eller köpa en bil, kom frågan ifall det hade rökts i den.
Eller så stod det redan i annonsen "rökfri!".
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
”Älskarinna” för den petige svensken, men karin på albanska betyder å andra sidan ”kuk” så jag tycker det funkar fint ändå… 😀
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Tiderna förändras ...

Man tänker också på sånt när man kollar äldre filmer, det röks precis tamigfa** överallt.
Så var det när jag var liten/ung, men glömmer för det mesta bort.
Eller att man fick röka i flygplan och på Silja o Viking line.

Såg en gammal filminspelning av en kommunstyrelses möte om jag kommer rätt ihåg. Där satt flera och rökte under mötet askopparna på bordet var välfyllda.

Inget man saknar
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
M
N Niq skrev:
Såg en gammal filminspelning av en kommunstyrelses möte om jag kommer rätt ihåg. Där satt flera och rökte under mötet askopparna på bordet var välfyllda.
Inget man saknar
Eller som Johan Glans konstaterade efter att det det blivit rökfritt på krog och disco, nu känner jag att det luktar piss, det märkte man inte alls av innan!
 
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Räcker att åka till Danmark så röks det överallt, funderat ibland på att flytta över ditt men lägger ner tanken när jag minns hur mycket rökare där finns
 
Det var tider det, när det var dans på stadshotellet, folk rökte inomhus och gick utomhus emellanåt och drog i sig brännvinet som låg gömt i buskarna eller i bilen. Nu är det tvärtom, folk super inomhus och går ut och röker 😀

Apropå dans i fina lokaler, som t.ex stadshotell och nattklubbar. På 70-80-talet stod det nästan alltid i tidningsannonserna:

  • Dans i afton
  • Vårdad klädsel
  • Ej jeans och träskor
 
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.