Kom till sÀllan bebott hus. Lampan pÄ frysboxen lyste rött. Sonen blev nyfiken och öppnade.

Och stÀngde.

Nu har jag haft korsdrag i detta förrÄd ett tag och har vÄgat mig in och tryckt pÄ nÄgra knappar och vridit pÄ ett vred. MisstÀnker att nÄgon del Àr sönder. Jag hade en förhoppning om att kunna frysa ner allt innan jag tömmer skiten - men det gÄr vÀl inte.

Har nÄgon nÄgot förslag pÄ vad man kan göra? (Jag Àr ganska Àckelmagad.)
 
För din egna sinnesro för nÀrmaste framtid, kanske att anlita en saneringsfirma för jobbet Àr vÀrd pengarna, de bör ha utrusning, masker etc. och bör ocksÄ veta vad det sedan skall dumpas....

frysen Àr nog att betrakta som skrot oavsett sÄ det Àr nog ocksÄ att be dem ta med sig denna...
 
Hur en ozonair tar bort all lukt
 
Nu vet vi inte hur stor frysboxen Àr, hur tung den Àr, etc.

Men med tvÄ/flera spÀnnband och tvÄ/flera personer sÄ bör det gÄ att baxa ut frysboxen utomhus. SpÀnn gÀrna ett spÀnnband runt frysboxen sÄ att locket inte kan öppnas, dels medan ni bÀr ut den, dels nÀr den stÄr utomhus, sÄ att ingen "rÄkar" öppna den och trilla i.


Mot lukten vid tömmning sÄ finns det halv-helmasker med olika filter.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Nu vet vi inte hur stor frysboxen Àr, hur tung den Àr, etc.

Men med tvÄ/flera spÀnnband och tvÄ/flera personer sÄ bör det gÄ att baxa ut frysboxen utomhus. SpÀnn gÀrna ett spÀnnband runt frysboxen sÄ att locket inte kan öppnas, dels medan ni bÀr ut den, dels nÀr den stÄr utomhus, sÄ att ingen "rÄkar" öppna den och trilla i.


Mot lukten vid tömmning sÄ finns det halv-helmasker med olika filter.
Finns det filter som fungerar mot dÄlig lukt ocksÄ? Jag har nÀmligen en död illaluktande mus pÄ vinden som jag skulle vilja rensa bort...
 
Frysen Àr inte sÄ stor och den var inte ens halvfull - sÄ vi klarar att vaxa ut den.

Tvi valet för att rÄka tömma nÄgot inne...

Jag gissar att det mesta Àr "helt" fortfarande - dvs inte nÄgon flytande sörja.

Finns det bra andningsmasker pÄ byggvaruhus? Eller var?
 
En kolfiltermask borde funka..
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.