Hej!
Ska flytta ut från världens sämsta hyresbolag (ett av de större i Malmö)

Fått besked om att åtgärda denna innerdörr, sådan i kartong.

Ser att Bauhaus och hornbach säljer dörr för 479kr men då ska den transporteras också...

Hur hade ni försökt reparera dörren? Fylla igen groparna med någon massa och måla ena sidan (helsida) av dörren?

Bonusfråga, ska även fixa två borr-plugghål i väggen. Kan jag fixa detta på samma vis som med dörren? Eller kanske räcker med vit silikon för borrhålen.
 
  • Vit innerdörr med två mindre gropar eller hål i mitten av dörrbladet nära dörrhandtaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Innerdörr i kartongmaterial med två hål, en del av karm synlig, kontext för renovering och att flytta ut från hyreslägenhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gipsskiva med två borrhål i ett rum, vänsterkanten av dörr synlig med silverfärgat handtag, ljus parkettgolv och vit bakgrundsspegel skymtas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle spacklat och duttat på lite färg i lämplig vit kulör
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
U UngFixare skrev:
Bonusfråga, ska även fixa två borr-plugghål i väggen. Kan jag fixa detta på samma vis som med dörren? Eller kanske räcker med vit silikon för borrhålen.
inte silikon använd tex. latex
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Beroende på hur gammal dörren är ska du inte behöva betala för en ny.

Fastighetsägaren är skyldig att underhålla löpande, nya tapeter, golv etc vid vissa intervaller. Är dörren 20 år gammal kan man kanske förvänta att den ska klara totalt 30-40 år och du ska därmed bara behöva ersätta halva priset av en ny. Kolla med din lokala hyresgästförening om du är medlem.
 
  • Gilla
UngFixare
  • Laddar…
U UngFixare skrev:
Bonusfråga, ska även fixa två borr-plugghål i väggen. Kan jag fixa detta på samma vis som med dörren? Eller kanske räcker med vit silikon för borrhålen.
Gällande dörren har du redan fått bra svar men detta är helt uppåt väggarna. Så länge det handlar om "vanliga" hål och inte några stora jävla kratrar efter ovarsamt slagborrande kan dom inte kräva åtgärd av dig.
 
  • Gilla
UngFixare
  • Laddar…
Claes Sörmland
Använd inte spackel för det är inte gjort för att fylla djupa hål. Lösningen heter filler eller gips. Sen spacklar man tunt på det med vanlig väggspackel (eller snickerispackel på dörren). Absolut inte tjocka lager latexfog, det sjunker i typ ett år vartefter det torkar. Och går inte att slipa. Och silikon går inte att måla över och glöm att slipa det eller spackla på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.