Bowman
HQ svarade mig så här gällande kartor som är offset :


Hej och tack för ditt mail.
Det är google maps som vi använder och som vi upplever har lite problem. Diskussioner förs och vi hoppas detta åtgärdas snarast.
Ha en fin sommar


Så förhoppningsvis är det en sak dom faktiskt tittar på.
 
  • Gilla
Lamizo
  • Laddar…
Bowman Bowman skrev:
HQ svarade mig så här gällande kartor som är offset :


Hej och tack för ditt mail.
Det är google maps som vi använder och som vi upplever har lite problem. Diskussioner förs och vi hoppas detta åtgärdas snarast.
Ha en fin sommar


Så förhoppningsvis är det en sak dom faktiskt tittar på.
Låter ju fantastiskt i så fall!
När jag pratade med teknikern på telefon sa jag nämligen just att det kändes orimligt att Husqvarna helt lämnar detta över på oss konsumenter. Att jag som liten privatperson ska försöka få ett av världens största företag att fixa ett fel på deras karta. Jag sa att ”Det är väl bättre att ni, i egenskap av ett världsledande internationellt företag, som ni menar att Husqvarna är, sätter press på Google.” Teknikern muttrade något till svar på det, men vidhöll att de tillhandahåller en fantastisk funktion…
Kanske sjönk det ändå in nånstans iaf 😁
 
  • Gilla
Bowman
  • Laddar…
Bowman
L Lamizo skrev:
Låter ju fantastiskt i så fall!
När jag pratade med teknikern på telefon sa jag nämligen just att det kändes orimligt att Husqvarna helt lämnar detta över på oss konsumenter. Att jag som liten privatperson ska försöka få ett av världens största företag att fixa ett fel på deras karta. Jag sa att ”Det är väl bättre att ni, i egenskap av ett världsledande internationellt företag, som ni menar att Husqvarna är, sätter press på Google.” Teknikern muttrade något till svar på det, men vidhöll att de tillhandahåller en fantastisk funktion…
Kanske sjönk det ändå in nånstans iaf 😁
Ibland är det ju så att man får tag på någon som inte är så bra på sitt jobb, eller har all information. Speciellt på ett stort företag som detta.
Jag väljer att tro ju att dom kanske faktiskt jobbar aktivt med detta nu.
Det är ju en premiumprodukt och att fixa en sån viktig sak som kartfunktion på en gnss produkt är ju ganska viktigt för känslan av produkten. :)
 
  • Gilla
Lamizo
  • Laddar…
C
Bowman Bowman skrev:
”Ha en fin sommar”

Så förhoppningsvis är det en sak dom faktiskt tittar på.
Efter sommarsemestern då, låter det som 🙄
 
  • Haha
Bowman
  • Laddar…
Ansluter mig till gnäll-kören, Minst 10m fel. AIM funkar inte om kartan inte ligger rätt. Borde man inte kunna kräva mer när man lagt 26000 sek på en klippare? Får avsluta med sång från Niel Young:

Saw it on the tube
Bought it on the phone
Now you're home alone
It's a piece of crap

I tried to plug in it
I tried to turn it on
When I got it home
It was a piece of crap
 
  • En missvisande kartbild från en robotklippare med gröna och röda linjer som visar felaktig klippväg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.