Någon som vet hur man byter termostat i svedbergs duschblandare? Jag kan inte få loss vredet som reglerar varm och kallvatten. Jag får inte tillräckligt varmt i duschen. Någon kanske har något bra tips
 
  • Svedbergs duschblandare med vred för temperaturreglering som inte går att ta loss.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sitter det inte en insexskuv under en av knopparna/pinnarna?
Jag vet inget om detta, jag bara googlade Svedbergs och hittade reservdelslistor och sprängskisser.
Jag har ingen aning om vilen modell du har..

Sprängskiss av reservdelar för badrumsinredning, numrerade komponenter med fokus på knopp med insexskruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

21-22-23
https://www.svedbergs.se/globalassets/svedbergsimport/documents/34/34776.pdf
 
tack! Det är en liknande modell. Frågan är bara hur man får bort pinnarna för att komma åt skruven. Vågar man dra ut pinnen med tång tro?




D Dilato skrev:
Sitter det inte en insexskuv under en av knopparna/pinnarna?
Jag vet inget om detta, jag bara googlade Svedbergs och hittade reservdelslistor och sprängskisser.
Jag har ingen aning om vilen modell du har..

[bild]
21-22-23
[länk]
D Dilato skrev:
Sitter det inte en insexskuv under en av knopparna/pinnarna?
Jag vet inget om detta, jag bara googlade Svedbergs och hittade reservdelslistor och sprängskisser.
Jag har ingen aning om vilen modell du har..

[bild]
21-22-23
[länk]
 
Hej,
Samma problem och blandare som dig.
Lyckades du demontera den?
Hör gärna av dig.













+
 
A Ajohan skrev:
Hej,
Samma problem och blandare som dig.
Lyckades du demontera den?
Hör gärna av dig.













+
Det finns nog ingen reservdel till dessa blandare. Bättre att köpa hel panel.
 
A Ajohan skrev:
Hej,
Samma problem och blandare som dig.
Lyckades du demontera den?
Hör gärna av dig.













+Jag fick ut termostaten men den gick sönder och det fanns ingen reservdel. Jag slängde skiten och köpte nytt.
 
Julian Jay Julian Jay skrev:
Det finns nog ingen reservdel till dessa blandare. Bättre att köpa hel panel.
Hej,
Fick sagt till mig av Svedbergs att det inte går att köpa hela panelen eller termostat? Men om du vet att det finns,,,,svara gärna.
Det är Fasett duschkabin.

Som info det sitter bara en stoppskruv, men det är splines och jag tror lite loctite ed....så lite knackande och mjukt våld tar bort den. Demonterade även termostaten, och det verkar som att vaxtermostaten är den del som gett upp....ska ge reglerhylsan lite fett...så får vi se....hylsan gick väldigt trögt i keramik tätningen, så det måste ju inte vara fel på vaxtermostaten!

/ajohan
 
A Ajohan skrev:
Hej,
Fick sagt till mig av Svedbergs att det inte går att köpa hela panelen eller termostat? Men om du vet att det finns,,,,svara gärna.
Det är Fasett duschkabin.

Som info det sitter bara en stoppskruv, men det är splines och jag tror lite loctite ed....så lite knackande och mjukt våld tar bort den. Demonterade även termostaten, och det verkar som att vaxtermostaten är den del som gett upp....ska ge reglerhylsan lite fett...så får vi se....hylsan gick väldigt trögt i keramik tätningen, så det måste ju inte vara fel på vaxtermostaten!

/ajohan
Slutligen hittat en blandare.
https://www.vvsobadrum.se/reservdel...gs/hafa-termostatinsats-for-termostatblandare
 
Julian Jay Julian Jay skrev:
Slutligen hittat en blandare.
[länk]
Hej Julian,
Ingen likhet med den som sitter i Svedbergs Fasett, ska plocka ned den för 3:e gången i morgon, laddar upp bild både på termostaten och vaxregulatorn.
Men tack för att du letar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.