• Bild av en skärmdump från Systembolagets hemsida som visar text om Carlsberg Sverige AB och en markering runt orden "Förslutning: A-koppling".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Sexleksaker? 😀

Precis, du behöver fatkoppling, tappkran, kolsyra, tryckregulator och tillhörande slangar.
Men oftast vill man dessutom ha kall öl och då behöver du dessutom en genomströmningskylare. Om man inte kyler hela fatet till lämplig temperatur då.
 
A Aeroabuser skrev:
Nu chansar jag bara, men kanske typ något liknande kit ?
[länk]
Okej så köper jag detta så räcker det? Kylning tänker jag att ha fatet i ett kylskåp i några dagar innan fest och sen ställa fram den i en bunke med is.
 
Litek kul att det ligger under kategorin sexleksaker😮
 
  • Haha
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
C
Jimpan42 Jimpan42 skrev:
Okej så köper jag detta så räcker det?
Det som ser ut att fattas där är själva tappkranen med tillhörande slang.

Funkar bra att kyla fatet, men att tänka på är att ölen i slangen snabbt blir varm. Normalt går det en kylslinga med slangen upp till tappkranen. Men ni kanske kör fullt skägg på serveringen så att det inte hinner jolma till sig 😀
 
  • Haha
MasMats
  • Laddar…
Totte_S
Rekommenderar starkt att försöka hyra en Lindr, dvs en kombinerad tapp och kyl, med rätt kopplingar. Ditt liv under festen kommer bli så mycket enklare.
 
Kolla liter priset, är oftast ganska mycket dyrare med fat av nån anledning.
Sen tillkommer pant på 1500 för själva fatet

Men det är ju lite roligt med fat och tapp 🙂
 
Hur gjorde du?
 
Jag la ut lite krockar i vänkretsen och fick tag i en koppling. Hade blivit att inhandlat en tapp med kopplingar annars från typ öltapp.se (rekommendation från Systembolaget av den anställde jag frågade). Gäller bara att säkerställa så den kopplingen man köper stämmer överens med öl-fatet(tydligen olika kopplingar beroende på leverantör)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.