Hur löser jag detta på bästa sätt? Använda plast eller inte? Jag kommer behöva skruva i plasten eftersom det inte finns plats för en gles. Eller är det värt att sätta plast på en så liten bit?
 
  • Oisolerad väggsektion under fönster ovanför ett element.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isoleringsmaterial och träregel är delvis exponerade vid ett fönster. En dubbel elkontakt är installerad bredvid på den tapetserade väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
vad satt där från början? saknar resten av huset plast är rekommendationen att skippa den , vill du tvunget ha något så är ångbroms ett alternativ.
 
För övrigt är det där en yttervägg och inte en innervägg.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
E egge80 skrev:
vad satt där från början? saknar resten av huset plast är rekommendationen att skippa den , vill du tvunget ha något så är ångbroms ett alternativ.
Där satt fönster. Kan jag köra plast och sen gips direkt utan på? Är det tvunget med luftspalt?
 
vissa nya hus byggs även idag utan installationsvägg så att man då blir tvungen att skruva igenom plasten , ingen fara med detta!
jag hade inte satt plast i ditt fall , till vänster och höger sitter ingenting?
anledningen till att inte sätta är för att man då får en ökad fuktbelastning där det inte finns plast, men här spelar ventilation in en hel del.

sitter där inget till vänster och höger om detta så skippa allt, har du någon form av tunnt pappmaterial bakom i resten av huset så sätt sådan, efterlikna hur resten av huset ser ut

angående luftspalt på panel , har det funkat sen 65 så kommer det fungera även framåt, gör man så på ett nytt hus så är man illa ute
 
E egge80 skrev:
vissa nya hus byggs även idag utan installationsvägg så att man då blir tvungen att skruva igenom plasten , ingen fara med detta!
jag hade inte satt plast i ditt fall , till vänster och höger sitter ingenting?
anledningen till att inte sätta är för att man då får en ökad fuktbelastning där det inte finns plast, men här spelar ventilation in en hel del.

sitter där inget till vänster och höger om detta så skippa allt, har du någon form av tunnt pappmaterial bakom i resten av huset så sätt sådan, efterlikna hur resten av huset ser ut

angående luftspalt på panel , har det funkat sen 65 så kommer det fungera även framåt, gör man så på ett nytt hus så är man illa ute
Där sitter någon slags folie. Typ sådan man sätter på bilrutor för att det inte ska frysa. Ungefär den tjocklek och silvrigt.
Antar det ska vara fuktspärren?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.