Jag betalar 260 i månaden för mitt Verisure. Säljaren hjälpte mig månaden efter att sänka på det hela.
 
U UlfGrekman50 skrev:
Jag betalar 260 i månaden för mitt Verisure. Säljaren hjälpte mig månaden efter att sänka på det hela.
Vad har du för spec på larmet? Kameror, brandvarnare osv.
 
Nu förstod jag inte riktigt vad du mena med spec ☺️
 
U UlfGrekman50 skrev:
Jag betalar 260 i månaden för mitt Verisure. Säljaren hjälpte mig månaden efter att sänka på det hela.
Just detta gjorde att jag inte valde Verisure. De prutade på sig själva i omgångar för att försöka få mig som kund. När säljaren sen sade att man skulle ringa och hota om uppsägning för att få ner månadsavgiften var det spiken i kistan.
Varför inte erbjuda kunden ett schysst pris direkt?

Det gjorde Sector, jag fick dessutom deras nya larmsystem. Detta var 1,5 år sedan. Verisures säljare säger fortfarande att Sector säljer gamla prylar. Hade en Verisure-säljare som knackade på för någon månad sedan, han hade även jobbat på Sector tidigare och pratade om sectors gamla prylar. Då välkomnade jag honom in och visade honom de nya prylarna och appen.
När han frågade vad jag betalade sade han bara: det är ingen idé att jag försöker sälja på dig något 😅
 
U UlfGrekman50 skrev:
Nu förstod jag inte riktigt vad du mena med spec ☺️
"spec"=specifikation.
Hur många prylar i form av kameror, detektorer etc har du i systemet som du betalar 260 kr/månaden för?
 
E etompau skrev:
"spec"=specifikation.
Hur många prylar i form av kameror, detektorer etc har du i systemet som du betalar 260 kr/månaden för?
Jag har 17 vibbrationer, 3 kameror inne, en utomhus kamera, 4rök, en rökgenerator (zerovision) sen massor med app funktioner sen larmpanel osv.
 
B bjorsi skrev:
Just detta gjorde att jag inte valde Verisure. De prutade på sig själva i omgångar för att försöka få mig som kund. När säljaren sen sade att man skulle ringa och hota om uppsägning för att få ner månadsavgiften var det spiken i kistan.
Varför inte erbjuda kunden ett schysst pris direkt?

Det gjorde Sector, jag fick dessutom deras nya larmsystem. Detta var 1,5 år sedan. Verisures säljare säger fortfarande att Sector säljer gamla prylar. Hade en Verisure-säljare som knackade på för någon månad sedan, han hade även jobbat på Sector tidigare och pratade om sectors gamla prylar. Då välkomnade jag honom in och visade honom de nya prylarna och appen.
När han frågade vad jag betalade sade han bara: det är ingen idé att jag försöker sälja på dig något 😅
Tror inte det stämmer. Du kan ringa in sector och kolla med dom själv hur gammalt det egentligen är. Jag själv älskar teknologi och vet hur sector fungerar. Annars hade inte sector haft flera hundra tusentals kunder mindre än verisure.
 
Tror gör man i kyrkan.
Nya hårdvaran var precis lanserad när min beställning gjordes hos Sector.

Men kul att du är nöjd med Verisure 😊
 
Undrar om jag vinner? 644kr i månaden för 2 kameror, 3 dörrmagneter, 3 brandlarm! 😱 Dessutom mest samma gamla grejor som när de installerade dem för kanske 7 år sen! Har dessutom läst om pristak på 519kr!?🤬
Dum såklart som bara låtit det flyta på med prishöjningar succesivt.. Nu blir det uppsägning om de inte halverar priset. Minst.
Fråga: antar att de tar ner skyltarna när man sagt upp det? Hämtar de grejorna med? Fast jag tror att man äger grejorna från Sector? Yay..🙃
 
Ringde nyss och då drog de ner till 440 kr direkt... Seriöst bolag
 
S
Ingen som påstått att vare sig sector eller Verisure är seriösa dock.
Man får ta det för vad det är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.