Satt häromdagen och letade runt efter billiga differenstermostatbyggsatser.
Eftersom jag hellre bygger ihop själv, än lägger omotiverat mycket pengar för en massa lull,lull och finesser som jag ändå aldrig kommer att använda.
Det är ju trots allt en stor tillfredställelse att få nåt att funka som man byggt själv.
Grejen att bygga det mesta själv är ju att jag vill försöka bygga så billigt som möjligt, för att få en så kort avbetalningstid som möjligt, eftersom solpanelerna trots allt ger en begränsad mängd energi så vill jag att det insatta kapitalet ska vara så litet som möjligt.

Hur som helst så snubblade jag över den här sidan på nätet, och om man är lite händig med lödkolv och etspulver så borde det gå att få det att funka.Se länken nedan

http://www.snibe.se/

till vänster på den sidan finns en klickbar länk "tips för solfångare"

mvh Janne
 
Kanske du redan har sett de här. Det är två differenstermostater till lågt pris. Den ena i byggsats och den andra i halvfabrikat. Jag har köpt en av vardera men inte hunnit prova dem ännu. De ska användas till en befintlig och en planerad luftsolfångare.

Artikelnr. 194360 eller art.nr. 191253 + 191292

Du hittar dem på: www.conrad.se/ De har även massor av lösa komponenter till elektronikbyggen.

Det borde gå fint med den modellen du nämner också. Fördelen med ovanstående är väl att man slipper tillverka själva kretskortet.


Mvh/ Göran

PS. Hör gärna av er och berätta hur det går med projektet när ni kommit igång.
 
En sökning på www.ebay.co.uk resulterar i kit och färdiga produkter för temperaturmätning och relä på/av hantering av cirkulationspump. Har sett för runt 2-400:- SEK.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.