P
Z Zodde skrev:
Håller med. Samtidigt Kan man inte låta direkta lögner om en själv få passera, då vinner ju lögnaren…
Man kan starta en grältråd, separat från t.ex. den här tråden. En länk till grältråden från den ursprungliga tråden går bra att göra också om någon annan än de närmast drabbade mot förmodan vill följa grälet.
 
P pmd skrev:
Hörni turturduvor: Get a room!

Elller åtminstone ta ert gruff till en privat konversation som inte skräpar ner den här tråden.
Jag började så bra... Sen Helt plötsligt så satt vi där och kuttrade. som små duvor

De va för jag tröttnade på pajkastningen på Paralun. Jag tyckte Det stökade till. Så började jag själv bidra... Typiskt
 
Redigerat:
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Håller med. Samtidigt Kan man inte låta direkta lögner om en själv få passera, då vinner ju lögnaren…
Man behöver inte ta alla fighter. Inte heller vinna alla fighter!
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Man behöver inte ta alla fighter. Inte heller vinna alla fighter!
Ljuger nån om vad jag sagt så tar jag den fighten varje gång, var så säker.

Å sen tro att jag ska uppträda ”ödmjukt” mot folk som far med osanning kan du också glömma.
 
Z Zodde skrev:
Ljuger nån om vad jag sagt så tar jag den fighten varje gång, var så säker.

Å sen tro att jag ska uppträda ”ödmjukt” mot folk som far med osanning kan du också glömma.
Alla är vi olika. Vissa måste vinna vissa inte. Det är nog därför vi inte passar så.bra ihop. Vi är helt enkelt för olika jag är ledsen. 😉
Men om det för dig glad så vinner du våra fighter vi haft 😉
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Alla är vi olika. Vissa måste vinna vissa inte. Det är nog därför vi inte passar så.bra ihop. Vi är helt enkelt för olika jag är ledsen. 😉
Men om det för dig glad så vinner du våra fighter vi haft 😉
För egen del vill jag ALLTID att sanningen/real facts ska vinna över lögner/trådsanningar/myter men vi är, som du du säger, helt olika…
 
P
Ska jag skapa en egen tråd år er?
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ska jag skapa en egen tråd år er?
Kanske lika bra... Men Jag känner att vi är klara med varandra nu. Men det var inte jag som gjorde slut (säkrast säga så)

Men när vi nu avklarat allt onödigt tjafs...


Har vi egentligen kommit någon vart i tråden? Tycker det känns som att vi vandrar runt lite men ändå kommer fram till rätt ställe
 
P paralun skrev:
Se och förmodligen bli heligt förbannad som jag själv blev.

[länk]

Sen har du ett antal avsnitt av Uppdrag Granskning som visar hur ligorna jobbar mot främst äldre människor länkade på sidan.
Men det har väl ingenting med BankID att göra?
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
L Lasse Holmström skrev:
Men det har väl ingenting med BankID att göra?
Det var väl rätt länge sedan tråden lämnade det ämnet?
 
Bank-ID till allt möjligt gillar jag skarpt 🙂!!
 
  • Älska
Dowser4711
  • Laddar…
Det tar sig och en mycket god nyhet.

Telia samt Telenor har nu blockat 50 miljoner spoofingsamtal, bra jobbat!
"Telefonbedragare lurar svenskar på miljarder. Bara i år har Telenor och Telia hindrat 50 miljoner samtal från kriminella från att nå fram – motsvarande över tre försök i sekunden.
– Operatörerna har en viktig roll i att stoppa det här, säger Lotta Mauritzson på polisens bedrägericentrum."
https://www.ttela.se/nyheter/sverig...tal-i-ar.a380e69a-65ad-5f32-86b8-3d9806210c8e

Sen införde min egen bank dubbelsignering av betalningar om så önskas men klart osäkert om Tant Agda eller Farbror Sven har en aning om vad det är?
https://seb.se/privat/digitala-tjanster-och-sakerhet/sakerhetstillagg/dubbelsignering
 
P paralun skrev:
men klart osäkert om Tant Agda eller Farbror Sven har en aning om vad det är?
Så har det alltid varit att det finns de som lurats utifrån sin egen begränsning, men det måste lösas på annat sätt. Det blir en "social" fråga när personer måste begränsas.
En svensk som blev en av amerikas rikaste blev det av lurendrejeri. Då gällde i Amerika att man fick skylla sig själv så han blev aldrig dömd.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fallebo_Gök
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.