B bygglov skrev:
Har du någon bild på huset som målades med S6502-y på husgrunden?
Det kan ordnas, men det säger inget eftersom kontrastfärgen på mitt hus är falurött S 5040-Y80R.
 
  • Gilla
bygglov
  • Laddar…
Bilder från vårt hus. Färgerna har NCS:
0502-Y Vitt runt fönster
5502-Y Husgrund
7502-Y Plank/Staket
8502-Y Blomlåda
 
  • Närbild av husvägg med NCS-färgkod 0502-Y och fönsterram i matchande vitt, visar texturerad mursten och träram med utsikt mot trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på fasaden av ett hus, med en spricka i murbruket, med en blomlåda med jord framför och ett litet fönster till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt tegelhus med mörkgrått staket och plankmålat i NCS 8502-Y. Husgrunden är mörkare grå och målad med NCS 7502-Y. En bambupinne står mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av blomlåda med lavendelblommor mot vitmålad tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det kan ordnas, men det säger inget eftersom kontrastfärgen på mitt hus är falurött S 5040-Y80R.
Ja vore intressant att se hur det ser ut ändå🙂
 
Färgerna uppmålade i en av Nordsjöfärgs butiker i dag. Jag hade varit nyfiken på att se hur de andra nyanserna ser ut på husgrund med🤔 S3502-y i synnerhet vore intressant att se, någon mer som målat med någon av dessa eller närliggande nyanser?

(Längst ner i bild som referens S0502-y)
 
  • Olika grå färgnyanser (S 2502-Y, S 3502-Y, S 4502-Y, S 5502-Y, S 6502-Y) uppmålade på en pelare i en Nordsjöfärgs butik, burkar med färg syns också i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Oskick
  • Laddar…
B bygglov skrev:
Ja vore intressant att se hur det ser ut ändå🙂
Delvis nymålat. Dagsljus, mulet väder mitt på dagen.
  • Vit oljefärg (Flügger Primolin) S0502-Y
  • Falurött S5040-Y80R
  • Grå silikatfärg S 6502-Y nymålat runt det nymonterade gallret. Utanför nymålat, 20 år gammal färg av samma sort
Nymålat husfasad i vitt, falurött och grått. En nyinstallationsgaller syns på det gråmålade området. Dagsljus och mulet väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
bygglov
  • Laddar…
S7502-y provmålad på grunden. Lite väl mörk🤔 Behöver dock målas minst en gång till. Funderar nu på S3502-y eller bara en nyans ljusare S6502-y?
 
  • Målad husgrund med mörk färg S7502-y, omgiven av stenbelagd kant och gräsmatta, med gråvägg ovanför och små källarfönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.