Hej. Är dessa färgerna likadana men olika namn och kvaliteter?

Beckers färg -Silikatfärg är en täckfärg för tidigare silikatmålade ytor eller omålade ytor. Färgen används på kalkcementputs, cementputs, betong, lättbetong, fibercement, fiberförstärkta mineralskivor samt på gamla mineral- och silikatfärger. Förutom att färgen ger en ren och fin yta skyddar den även mot fuktskador.

Wall & Grout- Matt, diffusionsöppen vattenburen färg för mineraliska underlag på fasader och grundmurar ute, samt för vattenutsatta väggar och tak inomhus som källare etc. Biltemas Mur- och putsfärg har mycket god täckförmåga, på så sätt undviks för många skikt som påverkar diffusionen negativt.
 
  • Burk med Biltemas Wall & Grout-färg, vit NCS S 0500-N, mur- och putsfärg, glans 10, synlig etikett på blå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Burk med Beckers Silikatfärg för utomhusbruk. Texten beskriver färgen som helmattt med vit/bas SA. Burken har en kapacitet på 2,7 liter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag använder Byggmax variant med gott resultat till sockeln. Jag skulle säga att det är samma typ.

Glöm inte att lägga primer först om det är naken puts eller betong du ska måla.
 
R Robert-san01 skrev:
Jag använder Byggmax variant med gott resultat till sockeln. Jag skulle säga att det är samma typ.

Glöm inte att lägga primer först om det är naken puts eller betong du ska måla.
Oki måste man grundåla? Jag hadde grund som flagna och som jag har skrapat bort all färg och sen målat på nytt. I detta fall ligger det redan ett lager av becks färg. Den tog slut. Måste inhandla mer.
 
Det brukar stå på burken om du behöver primer. Den jag målade med skulle ha primer för att sitta bättre.
 
R Robert-san01 skrev:
Det brukar stå på burken om du behöver primer. Den jag målade med skulle ha primer för att sitta bättre.
Oki. Tack för svar
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.