Jag ska iväg en stund nu så avslutningen med tapetsering, dörrfoder och färdigt resultat får vänta någon timme:).
 
Sen var det dags för tapetsering.
 
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 17.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 18.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0268 (2).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det sista projektet innan det blev klart var att sätta dit foder där dörren varit innan.
 
  • PICT0272.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0281.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0284.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0286.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0287.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen blev resultatet såhär. Jag är nöjd och det är huvudsaken:)
 
  • PICT0295.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0296.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0298.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0299.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0300.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0294.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättefint! Kalasbra tråd, älskar renoveringstrådar med massvis med bilder. Bra jobbat!
 
Skitsnyggt kök. Grattis
 
Jättefint kök! Vart köpte du bänkskivan? Är det Ikea också?
 
Robby skrev:
Jättefint kök! Vart köpte du bänkskivan? Är det Ikea också?
Tack för de positiva kommentarerna! Bänkskivan är Ikeas vanliga i massiv ek, så inga konstigheter där.
 
Härligt jobbat! Kul att se i bilder.
 
Så här 14 år senare; jag tycker det blev jättefint! Jag skulle ha varit väldigt nöjd om jag gjort motsvarande bygge. Bor du kvar? Om ja, är du fortfarande nöjd?
 
  • Gilla
ivigtut
  • Laddar…
V vickan11 skrev:
Så här 14 år senare; jag tycker det blev jättefint! Jag skulle ha varit väldigt nöjd om jag gjort motsvarande bygge. Bor du kvar? Om ja, är du fortfarande nöjd?
Nej, det gör jag inte. Jag sålde lägenheten 2011. Köpte hus själv. Sen blev det lägenhet på det och sedan ett hus till. Men jag gillade det köket och lägenheten väldigt mycket.

Hur har det gått för dig de här 14 åren?😅
 
  • Gilla
ivigtut
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Nej, det gör jag inte. Jag sålde lägenheten 2011. Köpte hus själv. Sen blev det lägenhet på det och sedan ett hus till. Men jag gillade det köket och lägenheten väldigt mycket.

Hur har det gått för dig de här 14 åren?😅
Hahaha. Ja. Chansen att du bodde kvar kändes inte så stor men ibland, när jag hittar gamla trådar där folk som du gör jättefina byggen, så undrar jag hur det känns efter alla år. Glömmer man bort hur många slitiga moment man byggde, hur stolt man var, hur lång tid det tog, hur känns det idag, är det fortfarande fräscht, har man bytte smak osv...

För 14 år sen undrar jag om jag ens kände till att byggahus fanns 😄
 
  • Gilla
ivigtut
  • Laddar…
V vickan11 skrev:
Hahaha. Ja. Chansen att du bodde kvar kändes inte så stor men ibland, när jag hittar gamla trådar där folk som du gör jättefina byggen, så undrar jag hur det känns efter alla år. Glömmer man bort hur många slitiga moment man byggde, hur stolt man var, hur lång tid det tog, hur känns det idag, är det fortfarande fräscht, har man bytte smak osv...

För 14 år sen undrar jag om jag ens kände till att byggahus fanns 😄
Man glömmer aldrig bort hur slitigt det är😄. Det kan komma en stolthet ibland över att man faktiskt lyckades väldigt bra med något. Den lägenheten har jag bara bra minnen från. Jag åker förbi där rätt ofta och kollar alltid upp mot lägenheten och undrar hur den som bor där nu har det.

Mitt hus är det mycket stolthet över men samtidigt så hände det en del tråkiga saker i mitt liv där. Så det huset känns det nästan lite jobbigt att åka förbi.

Angående smaken så ändras den väl alltid lite. Men sen tycker jag mycket handlar om att få till stilen för det huset eller lägenheten man bor i.

Jag personligen gillar mer åt den industriella stilen. Maskulint men med färger som ger värme. Sen gärna någon twist någonstans som gör att det händer något på vissa ställen i form av färg.

Men när jag ägde ett hus på landet går det inte att köra för mycket industriell stil för det passar inte ett rött hus med vita knutar som ligger på landet.

Men där stilen/smaken har ändrat sig mest på senare år är att jag har mer färg där jag bor. Förr var det väldigt mycket vitt.

Har också gått ifrån saker med faner/spån och sådan skit. Mer riktigt trä rakt igenom på de möbler jag har.

Men där stilen inte har ändrat sig är att mitt boende inte ska vara för plottrigt. Det ska vara lätt att leva och städa. Går att få det mysigt utan massa "skit" överallt.
 
  • Älska
vickan11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.