Söker tips och erfarenheter att finurligt göra sig av med stora mängder dansk sjöstensplattor. Ca 300 st. Utan att spränga banken på dyr containerhyra (kollat med ragn-sells som nog tar upp emot 10 000 för hela kalaset) eller hundra rundor till ÅVC. Kan det finnas privata firmor som tar emot materialet, till att göra betongkross till exempel? Gratis bortskänk går ju alltid också men de annonser jag sett verkar inte haft rykande åtgång :)

Alla tips mottages, tack på förhand!
 
MultiMan
Anger du var i landet plattorna finns ökar nog chansen till att någon nappar här.
 
  • Gilla
Objarne och 1 till
  • Laddar…
Lägger man dem upp och ner och tvättar så kan dem funka som vanliga betongplattor.
 
  • Gilla
Mathildatiger och 1 till
  • Laddar…
Skänkt bort betongplattor och sånt gensvar att jag blev tvungen att ta bort annonsen…..

låt bara folk hämta det antal dom vill så är det lättare än att nån måste ta allt 😉

Alla du slipper köra på tipp själv är väl ”vinst”? 😜

Och som tidigare sagts…… var i landet även i en sån här tråd kan göra underverk 😎
 
  • Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
Det måste väl gå att skänka bort.När jag letade efter billiga begagnade sjöstensplattor för några år sedan så fick jag ringa på ett antal säljannonser innan jag blev först till kvarn.
"Allt eller inget" kanske inte fungerar så bra om det är 300 st, men om du travar plattorna på något undangömt ställe och sätter in en skänkesannons på Blocket så är nog plattorna slut innan sommaren är det.
 
  • Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
De finns i Alingsås, tack för tipset 😄 Smart att lägga upp bortskänk av valfri mängd, bli av med alla i ett slag kanske är svårlöst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.