ama3282 ama3282 skrev:
Det bästa är ju givetvis om foder och smyg går utanför blecket.
[bild]

Det är dock ganska vanligt att blecket går mot fodret men då ska det givetvis vara så tätt som möjligt.
[bild]
Dina bilder tycker jag sammanfattar väl hur det bör se ut
 
Det sitter redan foder. Men jag ska byta ut det och flytta det nya så det sitter framför fönstersmygen som ska på.

De hade dock missat att dreva utvändigt. De kommer tillbaka, monterar av fönsterblecket, drevar utvändigt och sätter tillbaka fönsterblecket innan helgen. Tur att jag läste på om drevning - annars hade jag fodrat med otäta fönster.
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Underblecket ska sticka ut 4 cm utanför fasaden
 
K Keius skrev:
Det sitter redan foder. Men jag ska byta ut det och flytta det nya så det sitter framför fönstersmygen som ska på.

De hade dock missat att dreva utvändigt. De kommer tillbaka, monterar av fönsterblecket, drevar utvändigt och sätter tillbaka fönsterblecket innan helgen. Tur att jag läste på om drevning - annars hade jag fodrat med otäta fönster.
Är det inte drevat alls?
 
T Tiger79 skrev:
Är det inte drevat alls?
Jo, invändigt men inte utvändigt. Så måste trycka dit lite mer.
 
ama3282 ama3282 skrev:
Det bästa är ju givetvis om foder och smyg går utanför blecket.
[bild]

Det är dock ganska vanligt att blecket går mot fodret men då ska det givetvis vara så tätt som möjligt.
[bild]
Hur långt inne på fodret ska blecket vara injackat, 10-15-20mm?
 
  • Närbild på ett fönsterbleck under ett träfönster med en röd handritad cirkel som markerar en del av fönsterblecket där det möter träpanelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ungefär som på bilden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.