Två frågor om Nibe solceller som jag inte hittat några säkra svar på:
1. Kan man ansluta batteri framöver till deras paket? Hittar ingen säker information om detta. Om inte, finns någon lösning?
2. Får man in Nibes solceller i Tibber-appen?
 
Hej,

1. Ja det skall man kunna göra.
2. Om du har goodwe växelriktar (det har jag) så är svaret nej (man hoppas att tibber jobbar på en integration, jag har ställt frågan).

Jag håller på att lista ut hur man kan se förbrukning av egenproducerad el samt såld el på ett samlat sätt, gärna i kombination med total förbrukning. Har du något tips?

Hälsn.

Jacob
 
NIBE tillverkar inga solcellspaneler och ej heller växelriktare. NIBE installerar nog inte heller några solcellsanläggningar, utan det gör väl lokala rörmokare. Knappast någon mening att köpa solcellsanläggning från NIBE, är bara en extra mellanhand.
 
A Arnodt skrev:
NIBE tillverkar inga solcellspaneler och ej heller växelriktare. NIBE installerar nog inte heller några solcellsanläggningar, utan det gör väl lokala rörmokare. Knappast någon mening att köpa solcellsanläggning från NIBE, är bara en extra mellanhand.
Man köper ett paket från Nibe som heter Nibe PV (ej deras egna egna, som du säger tillverkar de inte solceller/växelriktare). Jag byggde ett hus med en husleverantör och då kunde man köpa solceller+växelriktar via Nibe till ett väldigt förmånligt pris. Det fungerade utmärkt.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.