Har nyss köpt en Worx Landroid L800 (WR148E).
Tycker den fungerar bra förutom att det medföljande 2Ah-batteriet är väldigt klent.
Den är bara ute och klipper 20-25 minuter innan den ska in och ladda.

Har min gamla Worx kvar med ett 4Ah-batteri på en annan fastighet och den är ute i nästan en timma varje gång. Det blir en avsevärd skillnad när det gäller vad den hinner på en dag.

Kontaktade supporten och frågade om det går att använda ett 4Ah i min L800 och fick något luddigt svar om att "det är på egen risk". De säljer ju själva 4Ah-batterier separat och på Netonnet står det t.ex att batteriet passar alla 20V.

Vad menas med "på egen risk"? Vad kan gå fel?
Har ingen lust att skriva till supporten igen.

https://www.netonnet.se/art/hem-fri...20v-4-0ah-battery-with-indicator/1033341.9509
 
Klart det fungerar med ett 4Ah batteri.

Jag köpte exakt samma klippare som dig för 3v sen, allt fungerar bra men den klipper bara i ca 1.15 sen åker den hem.
Detta bidrar till att det blir hjulspår runt hela tomten när den laddar så ofta.
Jag har läst flera som bytt till 4Ah och då klipper den ca 2.30 vilket betyder att det blir mindre hjulspår av hemgång/laddning.
Men tydligen spelar det ingen roll om du köper ett större typ 5Ah eller 6Ah för den laddar inte dom batterierna fullt verkar det som.
Skulle köpt batteri från Amazon men då dom höjde priset med 200kr över en natt blev jag sur/snål :)
Om nån vecka kör dom prime-dagar så då hoppas jag på bra pris annars köper jag ett ändå.

Ska även införskaffa Off-Limits för att kunna skapa genvägar hem.
 
Redigerat:
J jdaniels skrev:
Klart det fungerar med ett 4Ah batteri.

Jag köpte exakt samma klippare som dig för 3v sen, allt fungerar bra men den klipper bara i ca 1.15 sen åker den hem.
Detta bidrar till att det blir hjulspår runt hela tomten när den laddar så ofta.
Jag har läst flera som bytt till 4Ah och då klipper den ca 2.30 vilket betyder att det blir mindre hjulspår av hemgång/laddning.
Men tydligen spelar det ingen roll om du köper ett större typ 5Ah eller 6Ah för den laddar inte dom batterierna fullt verkar det som.
Skulle köpt batteri från Amazon men då dom höjde från priset med 200kr över en natt blev jag sur/snål :)
Om nån vecka kör dom prime-dagar så då hoppas jag på bra pris annars köper jag ett ändå.

Ska även införskaffa Off-Limits för att kunna skapa genvägar hem.
Tänkte så också. Men varför der märkliga svaret från supporten?
Min klipper bara 20-30 minuter med 2Ah-batteriet vilket ju är ett skämt.
 
Konstigt att dom inte vet bättre.

Det tar några laddningar innan batteriet får full kapacitet.
När jag startade min första gången orkade den inte ens hem.
Nu klipper den ganska exakt 1.15 för att sen gå hem och är den långt bort tar det ca 18min till stationen.
Men hem tar den sig alltid.
 
J jdaniels skrev:
Konstigt att dom inte vet bättre.

Det tar några laddningar innan batteriet får full kapacitet.
När jag startade min första gången orkade den inte ens hem.
Nu klipper den ganska exakt 1.15 för att sen gå hem och är den långt bort tar det ca 18min för den hem.
Men hem tar den sig alltid.
Tack. Beställer ett nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.