Hej

Har lite panel som behöver bytas. Tips på hur jag löser detta enklast?

Panelen går ner bakom entrétaket och bakom regeln som hela konstruktionen vilar på.

Kan jag bara byta panelen ovanför plåtbläcket så att säga. Då blir det ju en skarv eftersom resten av plankan fortsätter ned bakom taket.

Eller tips på någon annan lösning. Allt förutom att ta ner entrétaket går jag med på :)

Med vänliga hälsningar
Daniel
 
  • Träpanel i ljusgrå färg på en yttervägg ovanför ett entrétak. En del av panelen är markerad med gul tejp för reparation eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vägg med träpaneler och ett överhängande entrétak. Panelerna går ner bakom en regel som stödjer taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närmast avbildning av en vit träpanel där en vertikal bräda möter en horisontell bräda ovanför ett svart metallplåtbläck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten och skadad ytpanel på ett hus med förväntningar på att bytas, panelen berör både entrétak och konstruktionens regel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du nu nödvändigtvis ska byta panel tycker jag att du ska göra rätt och ta ner taket..

Enklast är förståss att leja bort arbetet men det är ju "fusk" och ger dej inte som GDS möjligheten att förbättra dina kunskaper i planering, inköp, transport, snickeri, plåtslageri målining och elarbete.
 
F fribygg skrev:
Om du nu nödvändigtvis ska byta panel tycker jag att du ska göra rätt och ta ner taket..

Enklast är förståss att leja bort arbetet men det är ju "fusk" och ger dej inte som GDS möjligheten att förbättra dina kunskaper i planering, inköp, transport, snickeri, plåtslageri målining och elarbete.
Men annars om jag kapar av dem i den skåra som redan finns och tar bort dem, sätter ett överbleck mot den inre panelen och sen på med de nya locken . Då borde det ju skydda ändträt rätt så fint på bitarna under överblecket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.