Hej,
Det här är mitt första inlägg så inte säker på att jag gör rätt nu, så ni får säga till om jag postat fel eller så.
Jag och min sambo har anlitat en entreprenad för olika typer av arbeten i vår nya lägenheten. Är inte nöjd med följande de gjort och undrar här om det går att få vägledning kring vad och hur vi kan ”klaga” på gjort arbete.

Jobb 1: lagt klinker i en hall. På en del ställen så är det en nivåskillnad mellan plattorna på 2mm. Är det något vi har rätt att påpeka att dom åtgärdar?

Jobb 2: slipat och behandlat ett befintligt parkettgolv. De har sagt att de är klara med golvet (vi bad om att de skulle använda en dekorvax för infärgning och sedan en hårdvaxolja för slutbehandling). Om vi tolkat dom rätt så har dom kört 2-3 lager med dekorvaxen (fast leverantören av dekorvaxen, Osmo, säger att man bara ska köra ett lager av dekorvaxen för golv). Vi tycker nämligen att det blivit mycket mörkare färg än det borde vara. Sedan är golvet väldigt strävt (känner träfibrerna tydligt, känns som att man lagt sand ovanpå). Vi ska få barn om ett par veckor och golvet känns inte bra för ett litet barn att krypa runt på.
Dom påstår att dom gjort all behandling som dom ska. Är detta ett resultat vi kan förvänta oss eller kan vi få dom att göra några åtgärder?
Tacksam för svar
 
Klart du ska säga till dom att dom får en chans på sig att åtgärda felen, 2mm fogsprång är 2mm för mkt
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tack! Då ska vi säga till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.