Jag har en urinseparerande toalett med separat spolning för urinen. En spolning i urin delen sköts av en tryckknapp. Den läcker och jag hittar inte liknande ventil,någonstans på nätet. När jag gjorde en bildsökning fick jag 200+ bilder
på bromscylindrar
Titta på bilderna om någon har tips Närbild på en liten metallventil med två svarta plaständar och muttrar, troligen en del från en urinseparerande toalett som visas från sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en tryckknappventil i en urinseparerande toalett, ventilen läcker och användaren söker tips på en liknande ventil med en diameter på 9 mm och längd på 10 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Urinspolningsventil till urinseparerande toalett, delvis sliten. Diameter 9 mm, längd 10 mm enligt inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
diameter 9 mm. Längd 10 mm
 
Vilken tillverkare är det på toaletten?
Bild på hela toaletten?
 
P petboos skrev:
Jag har en urinseparerande toalett med separat spolning för urinen. En spolning i urin delen sköts av en tryckknapp. Den läcker och jag hittar inte liknande ventil,någonstans på nätet. När jag gjorde en bildsökning fick jag 200+ bilder
på bromscylindrar
Titta på bilderna om någon har tips[bild][bild][bild] diameter 9 mm. Längd 10 mm
Badrum med vit toalettstol, vitkaklade väggar, stora fönster och rutigt svartvitt klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BB innovation, finns inte längre
 
P petboos skrev:
Jag har en urinseparerande toalett med separat spolning för urinen. En spolning i urin delen sköts av en tryckknapp. Den läcker och jag hittar inte liknande ventil,någonstans på nätet. När jag gjorde en bildsökning fick jag 200+ bilder
på bromscylindrar
Titta på bilderna om någon har tips[bild][bild][bild] diameter 9 mm. Längd 10 mm
Kanske går att packa om plast/gummi-tätningen med något annat liknande tillklippt material, som den ser ut nu så är det inte så konstigt att det läcker - annars är det att spana runt efter ventilkäglor för olika kranar - ibland så används någon 'standard' som används i volym ungefär vid tidpunkten när toalettmodellen konstruerades (eller snarare kranen i fråga).
 
Krilleman
Jag vet inte om jag kan hjälpa dig i sakfrågan, men dock en rolig porslinsgud!

Sidan är det ju någon som fortfarande betalar för att vara aktiv.
Har du kontaktat dom?

http://www.dubbletten.nu/kontakt.html

Ritning som visar mått och anvisningar för installation av en kretsloppsanpassad toalett. Upplysnings- samt måttuppgifter finns angivna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit toalett med sittlocket uppfällt, placerad på ett kaklat golv intill en rutmönstrad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman Krilleman skrev:
Jag vet inte om jag kan hjälpa dig i sakfrågan, men dock en rolig porslinsgud!

Sidan är det ju någon som fortfarande betalar för att vara aktiv.
Har du kontaktat dom?

[länk]

[bild]

[bild]
Tyvärr har hon lagt ned verksamheten och har inga delar kvar men det här känns ju som standardvaror. Det gäller bara att hitta delen i något annat sammanhang
X xxargs skrev:
Kanske går att packa om plast/gummi-tätningen med något annat liknande tillklippt material, som den ser ut nu så är det inte så konstigt att det läcker - annars är det att spana runt efter ventilkäglor för olika kranar - ibland så används någon 'standard' som används i volym ungefär vid tidpunkten när toalettmodellen konstruerades (eller snarare kranen i fråga).
jag har provat med en o-ring, tvärstopp. Klippt packning från en cykelslang, också stopp försöker numera att slipa till platsen där käglan ska sluta tätt
 
Krilleman
P petboos skrev:
Tyvärr har hon lagt ned verksamheten och har inga delar kvar men det här känns ju som standardvaror. Det gäller bara att hitta delen i något annat sammanhang
Jag har jobbat som röris i snart 20 år. Blandat både service och entrepenad.

Och jag har aldrig råkat på en liknande vantilkägla vad jag kan minnas. 🤔
 
Tillslut har jag löst det, slipa försiktigt kontaktytorna med specialgjorda verktyg, nästan tätt, en packning gjord från en ballong, tätt och fungerar! Tack för alla tips!
 
Bild Hemmagjorda slipverktyg och rester av en ballong på ett blått sandpapper med märkningen P1200.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjorda slipverktyg och resterna av en ballong
 
Jag får tacka deltagarna som bidragit till den här tråden. Vi har själva haft problem med ventilen till urinspolknappen. Den hade hakat upp sig och efter att ha läst den här tråden så provade vi att öppna ventilhuset och rengöra lite och sen fungerade faktiskt urinspolningen igen :)
 
  • Gilla
petboos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.