V Vindens skrev:
börjar fråga varför nakna vuxna brottas 😅
Det vet ungarna numera från väldigt ringa ålder. 😉
 
  • Haha
TRJBerg
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Det vet ungarna numera från väldigt ringa ålder. 😉
Men det är frågan om föräldrarna vet om att grannarna leker med sina snoppar o snippor..
Har ju hänt att våran rättsapparat inte vet vad det är så man vet inte det längre i detta avlånga land🤷
 
Redigerat:
Vad är problemet, att barnen låter eller att studsmattan låter. Kan vara båda.
En lätt lösning är att olja skarvarna i metallrören på studsmattan och andra ställen som kan låta.
Det gör en stor skillnad.
 
J Jonas234567890 skrev:
Vad är problemet, att barnen låter eller att studsmattan låter. Kan vara båda.
En lätt lösning är att olja skarvarna i metallrören på studsmattan och andra ställen som kan låta.
Det gör en stor skillnad.
Problemet var att den stod närmast ts sovrum. Om du hade läst inledningen så hade du förstått.

Andra problemet är föräldrar med noll konsekvenstänk och tror att grannar vill ha deras störiga ungar hos sig stirrandes in i sovrum.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Studsmattor är stora så det är rätt rimligt att man vill ha dem i tomtgräns och inom synhåll från ex köksfönster. Har man stor tomt är det väl lite mer fritt men precis som man inte har en soffa mitt i ett litet vardagsrum så har man inte studsmatta mitt på en liten tomt.

Du får starta en politisk rörelse som förbjuder studsmattor i allmänhet eller gör dem bygglovspliktiga. Ett enklare alternativ kan vara gardiner.

Grannar stör varandra, gräsklipp, högtryckstvätt, renoveringar osv. Är det normala saker är det ju bara tåla, precis som dina grannar får tåla det du gör. Studsmattor är rätt normala.
 
Unikt namn
Vunna har också blivit för vana att barn sitter tyst vid en surfplatta istället för att vara skrikiga och skräniga.
 
G g.kraft skrev:
Studsmattor är stora så det är rätt rimligt att man vill ha dem i tomtgräns och inom synhåll från ex köksfönster. Har man stor tomt är det väl lite mer fritt men precis som man inte har en soffa mitt i ett litet vardagsrum så har man inte studsmatta mitt på en liten tomt.

Du får starta en politisk rörelse som förbjuder studsmattor i allmänhet eller gör dem bygglovspliktiga. Ett enklare alternativ kan vara gardiner.

Grannar stör varandra, gräsklipp, högtryckstvätt, renoveringar osv. Är det normala saker är det ju bara tåla, precis som dina grannar får tåla det du gör. Studsmattor är rätt normala.
Tack, men i detta fall är tomten STOR. Men ingen anledning till oro för grannen - problemet är löst med byte av sovrum som tidigare beskrivits.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
G g.kraft skrev:
Studsmattor är stora så det är rätt rimligt att man vill ha dem i tomtgräns och inom synhåll från ex köksfönster. Har man stor tomt är det väl lite mer fritt men precis som man inte har en soffa mitt i ett litet vardagsrum så har man inte studsmatta mitt på en liten tomt.

Du får starta en politisk rörelse som förbjuder studsmattor i allmänhet eller gör dem bygglovspliktiga. Ett enklare alternativ kan vara gardiner.

Grannar stör varandra, gräsklipp, högtryckstvätt, renoveringar osv. Är det normala saker är det ju bara tåla, precis som dina grannar får tåla det du gör. Studsmattor är rätt normala.
Jag tycker inte att det är varken rimligt eller önskvärt att placera sin egen störande verksamhet så att det stör en själv så lite som möjligt på bekostnad av ens grannar. Uppenbarligen vanligt, men inte rimligt.

Sen finns det störande verksamhet man inte kan flytta runt, men om man kan välja placering tycker jag det är rimligt att ta hänsyn till störning både för sig själv och grannarna istället för att bara prioritera sin egen bekvämlighet.
 
  • Gilla
Diggler och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Vunna har också blivit för vana att barn sitter tyst vid en surfplatta istället för att vara skrikiga och skräniga.
Innan surfplattan hade vi inte studsmattor och hoppade utanför grannens sovrum. ;) Vi hitta på annat skit. Iallafall i vårt kvarter störde vi inte grannarna. Det gjorde de i andra kvarter men det var ju satungar.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.