Hej,
Jag håller på och renoverar sovrummet och märkte att skruvarna till gipsskivan inte band i väggen bakom. Jag tog bort vävtapeten som ligger på väggen och såg att halva väggen (vänstra sidan om mitt finger) är betong och resterande del (höger om mitt finger) är gammal gipsskiva och träpanel. Hur gör jag för att gipsskivan ska binda/sitta fast i betongväggen?
 
  • Halvsliten vägg med vänstra sidan i betong och högra sidan i gammal gipsskiva och träpanel, finger pekar på övergången mellan materialen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på slät vägg med små skador; en större skada syns i mitten av bilden där gipsskivan blivit borttagen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L LeoR808 skrev:
Hej,
Jag håller på och renoverar sovrummet och märkte att skruvarna till gipsskivan inte band i väggen bakom. Jag tog bort vävtapeten som ligger på väggen och såg att halva väggen (vänstra sidan om mitt finger) är betong och resterande del (höger om mitt finger) är gammal gipsskiva och träpanel. Hur gör jag för att gipsskivan ska binda/sitta fast i betongväggen?
Limma
 
P Pappa1986 skrev:
Limma
Med PL400? Håller det en hel 12mm gipsskiva i långa loppet?
 
L LeoR808 skrev:
Med PL400? Håller det en hel 12mm gipsskiva i långa loppet?
ja det skulle jag tänka mig, alt får du sätta 45*45 och regla upp en vägg
 
  • Gilla
LeoR808
  • Laddar…
Monteringslim duger fint, annars fungerar kakelfix fint med.
 
  • Gilla
LeoR808
  • Laddar…
P Patzie skrev:
Monteringslim duger fint, annars fungerar kakelfix fint med.
Okej, något specifikt lim som du rekommenderar? Sedan är det bara att bre ut det på hela gipsskivan och trycka upp den? :)
 
AXS
  • Gilla
LeoR808
  • Laddar…
PUR foam glue
 
  • Gilla
LeoR808
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.