Kopplingen på utloppsidan på Jetpumpen har börjat droppa vatten
Antar att det är en packning som är dålig.
Nån som tror vad det är för sorts packning?
Det är inte hemma hos mej utan hos min mor så jag vet inte storlek på PEM slangen.
Sen när man ska byta, stänger jag väl av pumpen såklart och öppnar en kran så hydropressen töms.
Sen är det väl bara att skruva isär byta packning skruva ihop och bara starta pumpen igen?

 
ungefär så ja, går det inte att ta bort hela arragemanget helt och koppla sugslangen direkt till pumpen med passande ingängad PRK-kopping direkt till pumpen ?? - med dessa adaptrar ser det ut som att det suttit annan typ av pump innan typ vattenringpump med flänsanslutning
 
  • Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
X xxargs skrev:
ungefär så ja, går det inte att ta bort hela arragemanget helt och koppla sugslangen direkt till pumpen med passande ingängad PRK-kopping direkt till pumpen ?? - med dessa adaptrar ser det ut som att det suttit annan typ av pump innan typ vattenringpump med flänsanslutning
Ska titta på det om det går att ändra kopplingarna.👍
En fråga.
Lär ju komma mycket vatten från inkommande slangen när jag ska lossa den
kan man plugga igen slangen med något eller kommer det inte så mycket vatten?
Är det bara att starta pumpen direkt efter allt är kopplat igen eller måste det luftas eller nåt? Är ju backventil i slangen i brunnen så det måste ju bli mycket vatten kvar i ledningen tänker jag
 
på sugslangen som du tänker jobba på lär det inte komma något alls om inte brunnens vattenyta ligger över pumpens nivå...

däremot kan det komma en del från hydropressen/hydroforen, och vatten i rören i huset (om någon kran är öppen eller det läcker en smula i någon toa-vattenflottör, så det är bäst att tömma så mycket det går med kranarna och pumpen avstängd innan du lossar...

har du kran på utgående vatten efter hydrofor/hydropress till själva huset så är det lämpligt att stänga den efter att du tappat ut så mycket vatten som det går med någon av de lägst liggande kranarna i huset.
 
  • Gilla
Emil1979
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.