Hej,

Relativt nyinflyttad i hus och har nyligen tittat lite närmre på ena sidan på huset efter att vi tagit bort en del buskar m.m. på dne sidan, och noterade då att det verkar vara ett hål in i duken mot grunden(?) som ni ser på bilden. Är tyvärr för okunnig för att veta exakt vad det är jag ser, men kan det vara isoleringsduken in mot det isolerande materialet som det är hål i? Vad är i så fall det isolerande materialet in mot grunden (det ser ut som små kulor, kan det vara pordrän)? Är det i så fall problematiskt med detta hål i duken, och har ni några tips på hur det kan åtgärdas på ett smidigt sätt? Dränering+isolering ska vara utförd sent 80-tal om det ger någon ledning. Har inte upplevt att det är några problem med fukt eller liknande inomhus (källaren är inredd och används i princip som boyta).

Stort tack för ev hjälp!
 
  • Hål i isoleringsduk på husets grund med rötter och jord på marken. Putsskada på fasaden synlig ovanför hålet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål i duken vid husgrund med synliga små kulor av isolerande material under. Marken runt omkring är täckt av jord och kvistar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser likadant ut på mitt hus. Jag grävde undan några decimeter tills duken började se bra ut och vek sedan över en ny duk som tätade.
 
Ser ut som makadamen har täckts över med jord mm. Kanske ska gräva bort lite ändå och fylla med ny makadam så att fykten inte ligger på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.