Och förhoppningsvis får vi nycklarna på måndag..:cool:


kika gärna in och se på hemsidan:
www.klamberg.eu/huset
fler bilder innifrån kommer såfort jag fått nycklarna :D

lämna GÄRNA ett avtryck i gästboken vad ni tycker.. :)

ha det gott alla byggare
 
Snailman
Hej,

på grundbilderna är väl de svarta rören dränering, och de röda avlopp, men jag undrar den tjocka lite gula är det nån sorts radonslang? (tror inte det är för elen, den verkar gå runt hela grunden)
 
Ja du.. hehe.. det var en bra fråga.. :confused:
jag trodde jag kunde allt om denna grunden.. för jag har hängt vid bygget varje dag sen dom startade och frågat för att lära mig om allt. :surprised: men den har jag missat. MEN det kan vara som du säger en radonslang, för det är mkt radon här i trakterna.. men ärligt vet jag inte.. :rolleyes:
kan ta reda på det om du vill?

/Jessica
 
Ja, ingen risk för byggfukt här inte! Inflyttningsbart bara dagar efter resning misstänker jag?

Vad är det för typ av grund?

Hur gör man med invändiga skarver?
 
Hej Peter!
Det är krypgrund.

Hmm jag vet inte om jag hajjar vad du menar med skarvarna, menar du de som blir när blocken möts? för isåfall är det dörrarna som är där och man sätter foter och sånt som vanligt men på plats.

/jessica
 
Ok, så det blir inga synliga skarver (i golv, väggar och tak) där modulerna passas ihop med varandra?

Går det att få golvvärme i ett sådant här hus?
 
dom har gjort naturliga skarver över fönster och endel dörrar för att när huset står på plats så rör sig juh nya hus och då spricker alltid väggarna, här gör det itne det för dom har de skarvarna, men sen när man tapetserar om första gången tapetserar man över dom.. men detta är för rörligheten..

golven är den skarvar i de dörröppningarna men där ligger juh en golvlist så man inte ser dom.. man ser INTE att det satts ihop på plats, jag kommer lägga in massa bilder om vi får nycklarna på måndag! =)

Japp det går att få golvvärme!
 
IDAG FICK VI NYCKLARNA!!

Whihi..
nu blir det skyttetrafik mellan huset och lägenheten..=)

/jess
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.