S
Hjälp mig! Jag har begått ett fel utan att veta om det.

Jag flyttade nyligen till en hyreslägenhet. Huset är till stor del betong. Jag har varit så stolt över mig själv som har borrat i betongen för att sätta upp tavlor och fästa möbler.

Med mitt nya självförtroende borrade jag upp en hängstol på balkongen. Jag hade köpt ett rejält fäste och en betongplugg som expanderar.

Nu i efterhand inser jag att jag inte får lov att borra i fasaden utan att fråga om lov. Hade ingen tanke på detta.

På något sätt måste jag fylla i hålen och fixa en ställning till min hängstol.

Det är ingen som bor ovanför mig, jag bor högst upp. Det är någon slags vind där uppe som inte någon förutom hyresvärden har tillträde till. Det är ingen risk för att det regnar in på hålen eller området kring hålen.

Vad ska jag göra. Täppa igen hålen och hoppas på det bästa?
 
R
S SoffiSoff skrev:
Hjälp mig! Jag har begått ett fel utan att veta om det.

Jag flyttade nyligen till en hyreslägenhet. Huset är till stor del betong. Jag har varit så stolt över mig själv som har borrat i betongen för att sätta upp tavlor och fästa möbler.

Med mitt nya självförtroende borrade jag upp en hängstol på balkongen. Jag hade köpt ett rejält fäste och en betongplugg som expanderar.

Nu i efterhand inser jag att jag inte får lov att borra i fasaden utan att fråga om lov. Hade ingen tanke på detta.

På något sätt måste jag fylla i hålen och fixa en ställning till min hängstol.

Det är ingen som bor ovanför mig, jag bor högst upp. Det är någon slags vind där uppe som inte någon förutom hyresvärden har tillträde till. Det är ingen risk för att det regnar in på hålen eller området kring hålen.

Vad ska jag göra. Täppa igen hålen och hoppas på det bästa?
Ingen större fara det behövs bara lite betonglagningsbruk som man spacklar upp..

https://www.byggmax.se/lagningsbruk-duraseal-p690328
 
C
Det problemet kan du väl spara till den dag någon (eventuellt) faktiskt kräver att du återställer hålet?
Jag skulle lägga dessa tvångstankar åt sidan och chilla vidare i min hängstol.
 
S
R Rejäl skrev:
Ingen större fara det behövs bara lite betonglagningsbruk som man spacklar upp..

[länk]
Jag borrade fel och har två hål som måste fyllas ut. Ska kolla på bruket du rekommenderade. Tack!
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
S
C cpalm skrev:
Det problemet kan du väl spara till den dag någon (eventuellt) faktiskt kräver att du återställer hålet?
Jag skulle lägga dessa tvångstankar åt sidan och chilla vidare i min hängstol.
Ja, vet inte hur allvarligt det är att jag inte frågade.
 
Ta en bild
 
S
plåtrickard plåtrickard skrev:
Ta en bild
Här är min upphängning. Jag provade med en annan upphängning först och dom hålen blev inte bra för nästa upphämtning.
 
  • Metallanordning monterad i taket med karbinhake och vitt rep knutet i ände.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
S SoffiSoff skrev:
Jag borrade fel och har två hål som måste fyllas ut. Ska kolla på bruket du rekommenderade. Tack!
Ta bort plastpluggen innan du spacklar igen😉
 
  • Gilla
SoffiSoff
  • Laddar…
S
R Rejäl skrev:
Ta bort plastpluggen innan du spacklar igen😉
Ja, ska försöka få ut den.
 
R
S SoffiSoff skrev:
Ja, ska försöka få ut den.
Det går med en platt skruvmejsel..
 
  • Gilla
SoffiSoff
  • Laddar…
Jag brukar dra utmplugg med en skruv som just så pass hakar i plasten, sedan använder jag bakänden på hammaren för att dra ur den.
 
  • Gilla
SoffiSoff
  • Laddar…
AXS
Husfix och lite ny färg löser det där.
 
  • Gilla
SoffiSoff
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.