Har för mig myth busters gjorde en liknande rengöring fast av en hel betongbil.
Kanske kan inspirera?

 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
Det mesta gör mer skada på stålbaljan än på betongen. Varför inte måla över betongresterna?
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Det mesta gör mer skada på stålbaljan än på betongen. Varför inte måla över betongresterna?
Ja kanske det , men.. De brukar ha något när man hyr skottkärran/betongblandaren som de tvättar den
 
Jag har lärt mig av gamla murare att tvätta sleven varje kväll och även handtaget för annars samlas där en massa brukrester som gör det odugligt.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
R
Varje kväll🫣 sommartid behöver tex. en skottkärra tvättas flera gånger under dagen om man jobbar med betong eller A o B bruk..
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 3 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har lärt mig av gamla murare att tvätta sleven varje kväll och även handtaget för annars samlas där en massa brukrester som gör det odugligt.
Exakt. Jag gör det oxså med min murar kärra. Denna har jag köpt beg för en vecka sedan. För ca. 400kr tänkte måla den med hammarlack ral6001.
 
R Rejäl skrev:
Varje kväll🫣 sommartid behöver tex. en skottkärra tvättas flera gånger under dagen om man jobbar med betong eller A o B bruk..
Så är det.. mvh
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…

Bästa svaret

AXS
Syra löser betong, de flesta funkar bra tar olika tid och kan reagera med metallen.

Hessa kalkbort vill jag minnas som något andra nämt på forumet.
 
  • Gilla
DREJAR2020
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.