Jag skulle vilja få råd inför ett köp av en 18ga dyckertpistol för eget bruk. Jag brukar låna en Milwaukee elektrisk av en kompis som fungerar väldigt bra. Själv använder jag Bosch blå 18v verktyg men deras GNH 18V-50 känns ganska dyr.
Vilka alternativ kan rekommenderas, hur funkar Ryobis?
 
Har du kompressor? Hur frekvent kommer den användas?
Jag köpte mig en begagnad tryckluftsvariant (inklusive liten tyst kompressor)
Kom undan billigare än batteridriven och kompletterade den större, tyngre och mer högljudda kompressorn med en liten. Smidigt med en liten också i fall där man bara behöver pumpa ett hjul eller så och slippa fylla hela större tanken.

Nu har jag inte använt den supermycket men tycker inte slangen är i vägen supermycket de gånger den kommit till användning. Väger mindre än de med batteri, ingen gas som blir gammal etc. Självklart har batteri sina fördelar, men vet inte om jag skulle satsa på ett nytt batterisystem för ett verktyg.
 
  • Gilla
F_man
  • Laddar…
Jag har aeg spikpistol å för mig fungerar den perfekt. Visst tyngre än en luftspikare men för mig så var det värt att köpa en då jag renoverar rum för rum hemma å ville inte ha en slang slingrade runt golvet å dessutom så är det lätt attta fram när man får tid att spika nån list nån kväll när man får nån timme över.
 
  • Spikpistol AEG B18N18-0, 18V, orange och svart, visas i onlinebutik med pris 4,606 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
U
Jag har en Paslode IM50, supernöjd på alla plan och har inget att klaga på. Dock är ju priset något saftigt men jag fick min i present.

Skulle nog aldrig köpa en med slang, man använder den mycket mer om man slipper allt bök runtomkring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.