Vi har egen brunn med lågt självtryck, och vi har en Rostfri varmvattenberedare Nibe Eminent 100 liter. Den fungerade perfekt i ungefär 10 år, Problemet uppstod nu i vår först kommer varmvatten ca 3 liter, sedan blir det kallt, det fräser också lite ibland när jag tappar varmvatten.
Om jag rycker och "pulsar" med köksblandarhandtaget på och av på varmvattensidan ett tag så kan varmvattnet komma igång, då fungerar det ett bra tag.
Jag känner en fd. rörmokare som hjälpte mig att byta termostat, men problemet kvarstår.
Vad kan felet bero på.
 
Krilleman
Staffan Krook Staffan Krook skrev:
Vi har egen brunn med lågt självtryck, och vi har en Rostfri varmvattenberedare Nibe Eminent 100 liter. Den fungerade perfekt i ungefär 10 år, Problemet uppstod nu i vår först kommer varmvatten ca 3 liter, sedan blir det kallt, det fräser också lite ibland när jag tappar varmvatten.
Om jag rycker och "pulsar" med köksblandarhandtaget på och av på varmvattensidan ett tag så kan varmvattnet komma igång, då fungerar det ett bra tag.
Jag känner en fd. rörmokare som hjälpte mig att byta termostat, men problemet kvarstår.
Vad kan felet bero på.
Jag har nämnt det förut, kan det vara detta klassiska syndrom där matande varmvattenrör gått av?! 🤔

https://www.byggahus.se/forum/threa...n-trasig-blandningsventil.319963/post-3015246

Illustration av två vattenbehållare med rör in och ut. Den vänstra visar en rak rörledning, medan den högra visar en lutande rörledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Staffan Krook
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.