Hej står i startgroparna för att börja min renovering i gillestugan , var innan ett uppreglat golv med fuktig isolering och ingjutna syllar , funderar nu på ett subfloor/nivell liknande system med mekanisk ventilation , någon som byggt eget med ventilationsfläkt och rör eller likande ? Tycker deras egna fläkt är väldigt dyra, några tips idéer, egna erfarenheter ? /Peter
 
H Himle_peter skrev:
Hej står i startgroparna för att börja min renovering i gillestugan , var innan ett uppreglat golv med fuktig isolering och ingjutna syllar , funderar nu på ett subfloor/nivell liknande system med mekanisk ventilation , någon som byggt eget med ventilationsfläkt och rör eller likande ? Tycker deras egna fläkt är väldigt dyra, några tips idéer, egna erfarenheter ? /Peter
Jag byggde ett eget i garaget , hade kanske inte gjort det i bostadsdelen men ett förråd i garaget kändes ok ,
 
H Himle_peter skrev:
Hej står i startgroparna för att börja min renovering i gillestugan , var innan ett uppreglat golv med fuktig isolering och ingjutna syllar , funderar nu på ett subfloor/nivell liknande system med mekanisk ventilation , någon som byggt eget med ventilationsfläkt och rör eller likande ? Tycker deras egna fläkt är väldigt dyra, några tips idéer, egna erfarenheter ? /Peter
Jag installerade Granab golv i min gillestuga för ca 15 år sedan. Köpte rör från Granab men tyckte fläkten var onödigt dyr. Köpte en fläkt från Soliduct och kopplade in, har funkat fint sedan dess
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.