Det är ju så sällan något fungerar så jag får passa på att njuta även när saker och ting inte fungera. Men men det där med att njuta får vi ta i en annan tråd.
 
D Derbyboy skrev:
300l till 80 grader
Har du 300 liter 80 gradigt vatten så förstår jag inte riktigt problemet. Jag ser två möjligheter. Det funkar som tänkt eller du äger en evighetsmaskin. Båda möjligheterna måste innebära något bra! 😆
 
Har aldrig påstått att jag har 300l varmt vatten (80 grader). Kan inte tänka mig att jag har det eftersom min Shelly plugg säger att jag vvb förbrukat 5.66 kwh. Den har varit påslagen sen kl 18 igår, dvs 19 h. Ensligt spec ska det ta 20h att värma upp till 80 grader.
 
D Derbyboy skrev:
Har aldrig påstått att jag har 300l varmt vatten (80 grader).
Ok, jag tolkade ditt svar nedan som att vattnet hade förväntad temperatur.

wildeside wildeside skrev:
Är vattnet varmt? Kan va enklast att börja där
D Derbyboy skrev:
Ja
 
Ja alltså vet inte hur jag ska kolla om hela vvb har en temp på 80 grader så jag antagot att frågan var om vattnet varm varmt….som kommer ur kranen.
 
D Derbyboy skrev:
Ja alltså vet inte hur jag ska kolla om hela vvb har en temp på 80 grader så jag antagot att frågan var om vattnet varm varmt….som kommer ur kranen.
Du har inte kopplat in fel då, så den bara har en fas och nolla till sig, blir bara 1 kW och tar lååång tid att värma på. 2 faser in 400 V är 3 kW och en riktigt stor skillnad i tid att värma. Mät spänningen på patronens 2 anslutningar, ska vara 400V, inte 230 V.
 
Jag har kopplat in den på 1-fas och då ska det ta 20h enligt spec.
 
Uppdatering några veckor senare.

Allt fungerar utmärkt. Duschar varm varje dag. Värmer upp barnens pool nästan varje dag.

Jag har ställt ner blandartempen på vvb och kopplat med trädgårdsslang. För säkerhets skull har jag två kulventiler närmast vvb utifall trädgårdsslangarna skulle börja läcka.
 
  • Uppblåsbar barnpool på en trädäck med trädgårdsslang kopplad, omgiven av träd och med sjöutsikt i bakgrunden under en klarblå himmel med några moln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.