Gjutet golv där jag har en golvbrunn. Avrinning från värmesystem som i omgångar missat brunnen och luckrat upp skulle jag gissa på. Tog och grävde ur där lite och märkte det var helt löst

Under är det fuktig sand. Hålet är ju inte så stort så lite svårt att gräva ur, och vet inte hur meningsfullt det är.

Hur lagar jag det här? Kan jag gjuta på det det fuktiga gruset? Behöver jag kanske gräva ur så mycket jag kan och sen fylla med nått?
 
  • Golvbrunn med en stor fuktig grop bredvid och exponerad sand under. En röd slang framför brunnen och en del av en matta syns till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Ta bort det fuktiga och lägg i flis eller makadam, sedan kan du gjuta eller laga med reparationsbetong beroende på hur tjock lagningen blir..
 
Det är väl just det där med hur noga det behöver vara. Går ju fortsätta gräva i fuktigt grus länge kändes det som.
 
R
Jag skulle bara ta det översta fuktiga..
 
R Rejäl skrev:
Jag skulle bara ta det översta fuktiga..
Tackar för snabbt svar.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Skulle bara tagit grovdamsugaren och sugit bort tills jag hade 4-5 centimeter upp till betongkanten, tejpat för brunnen, blandat en säck med grovbetong och hält ned i hålet. Bra med sand runt röret
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.