Någon som har attefallshus från Husverket och har samma loftstrappa/stege som jag (se bilder)?

Hör gärna av er via pm i så fall.
 
  • Vit loftstrappa i hemmiljö med räcke, inrett hörn nedanför, naturligt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart handtag med röd ände på vit möbel nära fönster med trägolv och ljusinsläpp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Lillekitte skrev:
Någon som har attefallshus från Husverket och har samma loftstrappa/stege som jag (se bilder)?

Hör gärna av er via pm i så fall.
Har likadan men den har inte blivit ranglig (än) men används sparsamt då det bara är när barnen har kompisar som sover över.

Däremot en hel del slitage på kanten då skyddstejpen inte verkar göra sitt jobb…
Slitage längs kanten på en vit sängpost med dåligt fäst skyddstejp och en röd klämma fäst vid sängen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Missade detta svar när det kom.

Nej, det ser ju inte så snyggt ut med slitaget på kanten… Så ser det inte ut hos mig, och jag har samma konstruktion, med skyddstejp. Ser ut som din trappa har annan lutning än min, dock, kanske det som gör att skadorna uppstår hos dig?

Men ditt slitage är ju enklare att fixa än min knarrande, ”rangliga” trappa, med steg som glider ur position. Har fått offert på byte av trappa: 10-12 000kr. För samma trappa som jag har. Vilket inte känns relevant…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.