Hej. Skall byta slangvinda på min Nilfisk e140.2 och behöver ha loss den blå fronten.
Hittar inte hur och ställde frågan till Nilfisk/Osby. Dem vill inte svara med hänsyn till att ev garanti förfaller. När jag sa det inte är garanti kvar fick dem plötsligt inte länma ut uppgifterna utan hänvisade till att lämna in för bytet. Har dem så lite att göra så dem försöker tvinga kunder till sig?
Så då undrar jag om någon här kanske vet hur man gör?
 
Är väl inget svårare än att skruva ur de skruvar som håller fast fonten.
Googla
nilfisk E140.2 sprängskiss
 
Finns inga skruvar. Då hade jag gjort det.
 
K kajpii skrev:
Finns inga skruvar. Då hade jag gjort det.
Kolla på denna sprängskiss. Skruvarna sitter bakom dom ”yttersta” plastsjoken, som du mest troligt bara sitter fast med plastclips, du får väl bryta försiktigt med en skruvmejsel och se hur du bryter loss den.
Sprängskiss av en apparat med numrerade delar, inklusive skruvar och plastkomponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K kajpii skrev:
Hej. Skall byta slangvinda på min Nilfisk e140.2 och behöver ha loss den blå fronten.
Hittar inte hur och ställde frågan till Nilfisk/Osby. Dem vill inte svara med hänsyn till att ev garanti förfaller. När jag sa det inte är garanti kvar fick dem plötsligt inte länma ut uppgifterna utan hänvisade till att lämna in för bytet. Har dem så lite att göra så dem försöker tvinga kunder till sig?
Så då undrar jag om någon här kanske vet hur man gör?
Samma hos mig ! Jag har en likadan och vågar inte forcera...öppna !
 
A Andras Szakacs skrev:
Samma hos mig ! Jag har en likadan och vågar inte forcera...öppna !
Någon som kan hjälpa mig ?
 
A Andras Szakacs skrev:
Någon som kan hjälpa mig ?
Har instr hemma, kan skicka ikväll.
 
140.3 borde väl vara rätt lik...
 
Lite gammal tråd men står inför samma problem. Hittade du någon lösning? Kan konstatera att det inte fungerar på samma sätt som modell 140.3...
 
Det är nog olika beroende på vilken modell du har. Skruvade isär en åt en kollega och den satt ihop med några torx (tror det var T25) och sen fick jag skruva bort en mässingsring vid vattenkopplingen, sen var det klart. Torx skruvarna kan sitta lite dolt, men titta noga så ser du dom nog. Alternativt sitter det någon plastplupp över hålen där dom sitter. Dom plupparna får du bort med en liten flatmejsel.
Titta och klura lite, så kommer du snart komma på hur du ska få loss den. Tänk på att vara lätt på handen när du ska skruva ihop den sen bara. Det är lätt att dra sönder gängorna.
 
Har tillslut kommit på att den blå kåpan behöver tas bort för komma åt skruvarna. Detta var lite knepigt men gick om man försiktigt bände ut den blå kåpan utåt sidorna. Jag använde mig av en plastspatel avsedd för att demontera bilinredning. När väl kåpan är av finns fri tillgång till alla skruvar för demontering. I mitt fall var skruvarna av storlek t20.
 
  • Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Har samma bekymmer, lanshållaren övre gick av. Hur får man bort kåpan?
 
  • Högtryckstvätt av märket Nilfisk med avbruten hållare för spolrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
MultiMan
  • Gilla
Bleazt
  • Laddar…
Ok tack 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.