Hejsan,

Jag håller på med markarbete för att bygga ett garage.
Jag har schaktat och fyllt med förstärkningslager, ska fylla lite till och sedan på med dräneringsrör och makadam.
Botten lutar nu med någon grad och vatten rinner undan hur mycket det än regnar.

Nu har jag gjort utsättning och plattan hamnar precis i utkanten av schakten till vänster i bilden och jag kan/vill inte schakta mer där då det ligger stenar som jag då behöver flytta på.

Tror ni att det går bra att lägga dräneringsröret så att det hamnar delvis under plattan istället för helt utanför ?
 
  • Schaktad markyta med förstärkningslager och markduk för ett garagebygge, omgiven av röda linjer och pilar markerande utsättning.
Jag kan flytta garaget lite åt höger i bild också då det finns gott om plats i den riktningen.
 
R
Ja det kommer att fungera, du ska väl lägga den i makadam dessutom?
 
  • Gilla
trenchcoat
  • Laddar…
Yes, den kommer att ligga i makadamen, det kommer ju inte kunna fyllas med vatten.
Tänker mest om underlaget blir lite mindre stabilt då det på den korta sträckan ligger ett rör under plattan i makadamen.
 
R
trenchcoat trenchcoat skrev:
Yes, den kommer att ligga i makadamen, det kommer ju inte kunna fyllas med vatten.
Tänker mest om underlaget blir lite mindre stabilt då det på den korta sträckan ligger ett rör under plattan i makadamen.
Nej det är ingett att oroa sig för..
 
  • Gilla
trenchcoat
  • Laddar…
Blir svårt att byta så se till att ha en spolbrunnar lämpligt placerade.
 
  • Gilla
trenchcoat
  • Laddar…
T topmount skrev:
Blir svårt att byta så se till att ha en spolbrunnar lämpligt placerade.
Sant, det är ett bra argument.
Har tänkt att sätta spolbrunnar på bortre sidan.
 
Vet ni om det finns spolbrunnar för 92mm dräneringsrör eller behöver jag köpa adaptrar för att komma upp till 110? Hittar inga när jag söker...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.