Jag undrar om det finns några TIPS så man undviker att det fastnar luft under plattorna. (Så vitt jag vet KAN detta hända om man kammar huller om buller eller när man kammar BÅDE platta och golv.
I dubbelkamning måste man kamma platta med mindre fixkam än golvet).
 
A Anton Arvanitis skrev:
Jag undrar om det finns några TIPS så man undviker att det fastnar luft under plattorna. (Så vitt jag vet KAN detta hända om man kammar huller om buller eller när man kammar BÅDE platta och golv.
I dubbelkamning måste man kamma platta med mindre fixkam än golvet).
Jag har aldrig kammat något annat än håret 😉
Alltså hallå, har du läst ditt inlägg och tyckt att det verkar ju förståeligt för den som inte är mitt i ditt projekt, vadå platta, kamma, luft under, platta 🤔
 
  • Wow
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
En man med mörkt hår och skägg gör en ansiktsuttryck medan han har en kamning över frisyr. Text på bilden lyder: "Mind if I comb over?".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D Dilato skrev:
Jag har aldrig kammat något annat än håret 😉
Alltså hallå, har du läst ditt inlägg och tyckt att det verkar ju förståeligt för den som inte är mitt i ditt projekt, vadå platta, kamma, luft under, platta 🤔
Eftersom tråden ligger under "...Byggnadsdelar & Arbetsmoment > Badrum" så känns det rätt uppenbart att det handlar om sättning av kakel eller klinkers i ett badrum.
Så problemet att du inte förstår ligger nog mer hos dig än hos TS.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A Anton Arvanitis skrev:
Jag undrar om det finns några TIPS så man undviker att det fastnar luft under plattorna. (Så vitt jag vet KAN detta hända om man kammar huller om buller eller när man kammar BÅDE platta och golv.
I dubbelkamning måste man kamma platta med mindre fixkam än golvet).
Spelar ingen roll om det är luftfickor under plattorna.
 
Är det större plattor (typ 60x60) så använder du en större fixkam på golvet/väggen, dra allt i samma riktning. Därefter sätter du fix på baksida klinkern/kaklet fast slätar ut det helt. Sen lägger du det på plats och rör i riktningen så att du "välter" raderna med fix. Gjorde några test och med detta arbetssätt så fick jag 100% täckning när jag lyfte och kollade.
 
  • Gilla
Frunihuset20 och 1 till
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Eftersom tråden ligger under "...Byggnadsdelar & Arbetsmoment > Badrum" så känns det rätt uppenbart att det handlar om sättning av kakel eller klinkers i ett badrum.
Så problemet att du inte förstår ligger nog mer hos dig än hos TS.
Javisst jag håller med, i appen ser man bara badrum och jag måste erkänna att jag inte backade upp i kedjan för att reda ut exakt.

Sedan var jag nog lite trött också😳
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
J jockebq skrev:
Är det större plattor (typ 60x60) så använder du en större fixkam på golvet/väggen, dra allt i samma riktning. Därefter sätter du fix på baksida klinkern/kaklet fast slätar ut det helt. Sen lägger du det på plats och rör i riktningen så att du "välter" raderna med fix. Gjorde några test och med detta arbetssätt så fick jag 100% täckning när jag lyfte och kollade.
Tack för ditt råd! Men jag ville fokusera mer på Dubbelkamning, som ofta anvãnds t.ex. i kuvertskärning när några av bitarna som är skurna är små! Under dubbelkamning föreslås större fixkam på golvet och mindre fixkam på plattan.
Vad tror du?
 
BirgitS
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.