Det glädjer mig. Om det är något som tröstar oss i detta elände är just att vår historia som har gjort att inte fler hamnar i vår situation.

Om någon utav Roxis (de hette något annat) gamla missnöjda kunder hade berättat hur de hade blivit behandlade utav dem, kanske vi inte hamnat i denna situation. Men man kan inte klandra dem. Tänk att det tog oss 1,5 år innan vi berättade vår historia. Man tror in i det sista att Roxi ska ta sitt förnuft tillfånga och göra det som är bäst för företaget. Men när vi insåg att de aldrig kommer att göra färdigt vårt hus oavsett hur mycket vi än vädjade, så var vi tvungna att ta till Internet och tidningarna. Inte ens då vaknade de till.
 
Har rensat i den här tråden.

Jag vill påminna alla om att vi måste göra sakliga inlägg. Ursprungsfrågan i tråden var en efterlysning av andra som hade samma erfarenheter av husföretaget. Vi håller oss till det ämnet.

Den som berättar om en erfarenhet ska uppge namn och var man byggt i inlägget.
 
En uppföljning, om vårt hus, i Plus, kommer att sändas ikväll kl 21.00.
 
och förhoppningsvis kommer ytterliggare en missnöjd kund till att vara med..............
 
Såg programmet och man undrar ju hur roxi tänker... Och så anklagar dom plus och byggahus för att dom har gjort en smutskastnings kampanj mot Roxi.Ja herre gud säger jag bara
 
Hur de tänker har jag också många gånger undrat över. Jag tyckte det var rätt patetiskt av dem att försöka komma undan genom att påstå att vi har bedrivit en smutskastningskampanj mot dem. Förra gången försökte de med att skylla på byggarna.

De borde rannsaka sig själva istället för att lägga över skulden på andra. Det hade varit det bästa för både Roxis framtid och för alla kunder som har råkat illa ut pga deras sätt att agera.

Jag har gått ut offentligt med vårt problem för att jag såg ingen annan utväg att få vårt hus färdigt. Vill Roxi påstå att detta är en smutskastningskampanj så är det upp till dem. Folk kan själva bilda sig en uppfattning genom att läsa min ursprungliga tråd:

http://forum.byggahus.se/referenser-hustillverkare/69999-varning-foer-roxi-stenhus.html

Det är tack vare det här forumet, Trelleborgs Allehanda, Sydsvenskan och Plus som huset blev så pass klar att vi åtminstone kunde flytta in i det och jag vill passa på att tacka alla dem som har gett oss stöd under den här långa kampen som tyvärr ännu inte är över.

Andreas_Hansson skrev:
Såg programmet och man undrar ju hur roxi tänker... Och så anklagar dom plus och byggahus för att dom har gjort en smutskastnings kampanj mot Roxi.Ja herre gud säger jag bara
 
Snailman
Ni blev väl inte ens insläppta i huset, så ni lär ju knappast ha kunnat hindra Roxi från att bygga ett hus utan en massa fel.:rolleyes:

Och efter att ha låtit Roxi försöka fixa till huset så länge, utan att lyckas, så förstår jag att ni hellre betalar någon annan (som går att lita på) att fixa till felen, Roxi har ju haft sin chans (med råge)
 
Familjen Gaudin hade rätt i att ytterligare en kund skulle varit med i gårdagens Plus. Plus har varit hemma hos oss och filmat och intervjuat oss. Vår historia är exakt samma som Jaqcueline och Daniels som ni kan läsa i tidigare inlägg i den "gamla" tråden.
Plus valde att inte sända vårt inslag med tanke på kommande tingsrätts förhandlingar (29 feb.).
Vårt stora problem med Roxi Stenhus (förutom oviljan att åtgärda anmärkningarna i tid) är ju att dom "saltat" sina fakturor till oss. De priser vi fått på offerter från Roxi under byggtiden gällde helt plötsligt inte när slutfakturan skulle betalas och i denna tvist vill Plus inte ta ställning. Men det hindrar inte Plus från att sända inslaget efter att tingsrätten sagt sitt i tvistefrågan.

Vill även göra en liten kommentar till Roxi Stenhus brev i Plus:

Det är väldigt svårt att smutskasta ett företag som har rent mjöl i påsen, dessutom finns det så pass många missnöjda kunder, som jag personligen träffat, att det knappast rör sig om en hatkampanj från Gaudins, utan snarare en insats för att rädda andra från att råka ut för er trista företagspolicy. Stig ner från era höga hästar och inse fakta, ni har själv skapat sitationen ni sitter i.

Till andra husbyggare....Tveka inte att ta kontakt via mailadressen i tråden om ni råkat ut för något liknande (med Roxi eller annan leverantör)

Marina
Eslöv
 
Det är bra att du skriver detta Marina. Roxi försöker komma undan genom att få folk att tro att vi är bråkiga kunder och att detta är en isolerad händelse. Enligt min uppfattning så är det främst Roxi som har ägnat sig åt smutskastning. Jag har hela tiden strävat efter att vara objektiv och hållit mig till att skriva om sånt som jag kan bevisa. Det som syns här på forumet är bara toppen av isberget.

Tyvärr så hamnar privatpersoner i ett beroendeförhållande till företagen som de anlitar och har dessutom mindre resurser att kämpa med. Detta tillsammans med andra skäl gör att många drar sig för att träda fram villket företagen utnyttjar till sin fördel.

Ni som är intresserade av lite "detektivarbete" kan t.ex. ringa runt till Tingsrätterna i skåne för att få reda på hur många tvister Roxi är inblandade i. Det ger en ganska bra fingervisning om hur det här företaget fungerar.
 
Hej

Vi är nog många som lider med er som råkat i klorna på Roxi, det verkar vara mer en regel än ett undantag att det slutar illa... Ni har uppnått ert varnande syfte - det gäller att ha superkoll på alla delar i processen innan man ger sig in i byggeriet och det gäller nog inte bara Roxi!

Roxis brev i plus var inte trovärdigt! Hoppas ni orkar kämpa vidare!


/Zandra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.