Jag har ett garage där jag endast har 4 cm mellan port och tak i uppfällt läge. Har beställt takmonterad öppnare, men blev nu tveksam på om det kommer att fungera.
Går säkert att montera bredvid porten men får nog hitta på en smart lösning i så fall.

Någon som har tips, bilder etc. På hur ni med liknande problem har löst installationen?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Kan skilja mellan olika portöppnare, tex följande kräver bara 35 mm mellan portens högsta punkt och taket,
[länk]
Tack, verkar vara en tight modell som säkerligen kan funka. Den jag köpte är en Chamberlain ML1000ev. Ska kolla vad som gäller för den.
 
Min öppnare från Jula. Måttband mäter avstånd från metallöppnare från Jula monterad i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jaro66
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Min öppnare från Jula.
Isakare Isakare skrev:
Min öppnare från Jula.[bild]
J Jaro66 skrev:
Jag har ett garage där jag endast har 4 cm mellan port och tak i uppfällt läge. Har beställt takmonterad öppnare, men blev nu tveksam på om det kommer att fungera.
Går säkert att montera bredvid porten men får nog hitta på en smart lösning i så fall.

Någon som har tips, bilder etc. På hur ni med liknande problem har löst installationen?
Om det nu är väldigt trångt. Någon som har erfarenhet av flytta motor och skena bakåt och förlänga själva dragstången?
 
Lite OT men hur funkar den från Jula? Funderar på samma öppnare.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Lite OT men hur funkar den från Jula? Funderar på samma öppnare.
Min är 7 år nu och funkar som den ska.
Bytte batterier i alla 3 sändare förra året i förebyggande syfte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.